Actieve Stafford-mix zoekt actieve baasjes

Schofthoogte: 35-40 cm
Gewicht: 19 kl
Adoptiekosten: € 150,-
Verblijft bij de eigenaar in: Bussum

Over Soraya in het kort

Kan alleen thuis blijven: Ja, 5 uurtjes.
Kan met kinderen: Nee. Wel met kinderen vanaf 10 jaar.
Kan met katten: Nee
Kan met anderen honden: Ja
Kan mee in de auto: Ja
Kent basiscommando’s: Ja (Zit, af,  blijf, volg)
Waaks: Ja
Kan los lopen: Ja
Sterke jachtdrift: Ja
Gedrag op straat: Trekken aan de riem
Gedrag naar bezoek: Extreem enthousiast. Springen etc.

Geschiedenis van Soraya

Verhaal van de eigenaresse van Soraya

Soraya komt uit Spanje. Ik heb haar in april 2017 met 6 maanden in huis genomen en is ongeveer geboren rond oktober 2016. Ik was meteen verliefd op haar knappe koppie en haar snoet. Ik heb 2 cursussen met haar gevolgd bij hondenschool de Gabber in Amsterdam. Ze is een hele slimme en intelligente hond. Ze kent veel commando’s en is erg leergierig.

Meer informatie over Soraya

Ze is lief voor iedereen, vindt alles en iedereen leuk en springt het liefst door je heen van enthousiasme. Daarin maakt Soraya alleen geen onderscheidt en zijn kleine kinderen of oudere mensen dus niet echt een goede match.

Ze is een actieve en atletisch gebouwde hond en wil daarom graag meerdere keren op een dag een goede wandeling maken met genoeg losloop mogelijkheden. Liefst met andere honden erbij! Ook is ze een gevoelige hond. Haar gedrag weerspiegelt precies de sfeer van haar omgeving.

Dan tot slot is ze vrij ondeugend. Het is in ieder geval nooit saai in huis met Soraya!

Pluspunten:

Lief, aanhankelijk, vrolijk en wil graag voor de baas werken. Kan goed met andere honden en speelt graag. Vind het heerlijk om lange wandelingen te maken.

Minpunten:

Onrustig, vertoond stress signalen. Extreem alert in en buiten het huis. Springt en hapt uit enthousiasme naar bezoek/kinderen. Blaft naar harde geluiden en trek aan de riem. Erg aan thuis gebonden en is zeer gevoelig voor prikkels van buitenaf. Ze kan moeilijk haar eigen rust vinden. Hierin moet zij worden gestuurd door de baas.

Aandachtspunten

Medisch is zij helemaal in orde. Alleen zijn moet bij haar goed worden opgebouwd en ze heeft iemand nodig die veel verstand heeft van honden en ervaring heeft met gevallen als Soraya.

Mijn vriend en ik houden ontzettend veel van haar en ze is een schat van een beestje. Maar waarom heeft Soraya dan een nieuw baasje nodig? Naast dat Soraya super lief, slim is en ook nog eens knap vraagt ze veel tijd. Ze is bijna 3 nu, maar ze is kampt met wat stress uit haar verleden en vraagt daarom wat meer aandacht dan de gemiddelde hond.  Ze vindt het moeilijk om haar eigen grenzen te bepalen en heeft iemand nodig die haar structuur en zekerheid kan geven. Soraya is erg gebonden aan ‘thuis’. Op andere plekken is ze een wervelwind en kan ze moeilijk rust vinden door alle prikkels. We hebben thuis ook nog Kaya, een Engelse stafford, uit het asiel, zij is inmiddels 8 jaar. Deze heeft mijn vriend geadopteerd 5 jaar geleden. Ze gaan heel goed samen, alhoewel het voor ons erg veel is aangezien Kaya ook wat gedragsproblemen vertoond. Mijn vriend en ik willen beginnen aan kindjes, maar met deze samenstelling gaat dat ons niet lukken, daar zou niemand gelukkig van worden, ook de honden niet.

Vandaar zoeken we, met pijn in onze harten, een nieuw baasje voor Soraya. We zoeken iemand die niet bang is voor een uitdaging, geen kleine kinderen heeft, tijd en ruimte heeft, maar zeker ook verstand en kennis van honden. Iemand die Soraya kan begeleiden, triggeren, mentaal kan uitdagen en een stabiele factor voor haar kan zijn.

Contact

Heeft u interesse in Soraya? Stuur uw mail met uitgebreide motivatie, woon/werk en gezinssituatie naar het contactformulier, wij zorgen dat uw bericht direct doorgestuurd wordt naar de huidige baasjes van Soraya.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt! Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn. Deze partij bepaalt zelf de adoptiebijdrage van de betreffende hond en heeft het alleenrecht op de bijdrage.