Herplaatsen van uw hond

Uw hond thuis houden tot er een geschikt baasje is gevonden

Afstand van een hond moeten doen is zeer emotioneel. Soms kan het niet anders, bijvoorbeeld omdat u als eigenaar chronisch ziek bent geworden, gedwongen moet verhuizen, of door  welke andere reden dan ook niet meer voor uw hond kunt zorgen.

Voor sommige eigenaren is het asiel geen optie. Het idee dat de hond in een kennel verblijft waar om 17.00 uur het licht uitgaat, kan voor veel baasjes een te grote drempel zijn.

U kunt uw hond op de website laten plaatsen met een hele eigen pagina en ruimte voor foto’s en filmpjes om een goed beeld van uw hond weer te geven. Neem contact op met ons voor het plaatsen van uw hond op de website. Wij adviseren u om onderstaande stappen te volgen om uw hond zo veilig en verantwoord mogelijk aan een nieuw baasje te helpen.

• U krijgt alle reacties direct doorgestuurd en kunt daar zelf uit selecteren. Desgewenst sturen wij de gegadigden een vragenlijst waarin zij de keus voor uw hond kunnen motiveren en u direct al een eerste indruk heeft.
    • U neemt telefonisch contact op met de potentiële nieuwe baasjes voor een eerste gesprek
    • U laat de potentiële nieuwe baasjes bij u thuis kennismaken met u en de hond
    • U gaat er een nachtje over slapen
    • U gaat op bezoek bij de potentiële nieuwe baasjes

Wij hebben als doel een hond veilig te herplaatsen voor de rest van zijn leven bij mensen met een stabiel leven en die er goed over nagedacht hebben. De nieuwe baasjes kunnen pas een goede overweging maken of het de hond is die bij hen past als ze alles over hem weten. Daarom is een volledig eerlijke beschrijving met foto’s en filmpjes erg belangrijk. U kunt de beschrijving over uw hond invullen op een aanmeldformulier die u bij ons kunt opvragen. Voor de bemiddeling vragen wij een eenmalige donatie van € 20,-. Daaronder valt het maken van de pagina, het reageren op reacties en desgewenst de mensen die reageren een vragenlijst toe sturen en u kunt van ons een voorbeeld overeenkomst ontvangen die u en de nieuwe eigenaar ondertekenen om goede afspraken te maken over uw hond. Het adoptiebedrag wat u voor uw hond vraagt is voor u, niet voor de stichting.

Geen interne opvang meer

Stichting Hond in nood is eind 2012 begonnen met het zoeken naar baasjes voor buitenlandse honden. In dat jaar zijn we naar Roemenië geweest en hebben daar een aantal weken de handen uit de mouwen gestoken door honden te laten steriliseren, enten en ontwormen. Een klas uit een school in Oegstgeest heeft hokken op maat gezaagd die wij hebben meegenomen en in Roemenië in elkaar hebben gezet. De hokken bestaan nog steeds en worden veelvuldig gebruikt door de honden. Een hele mooie en dankbare taak die we niet hadden willen missen. Vele honden hebben een thuis gevonden in nederland. Het gaat fantastisch met de honden en met vele eigenaren is er nog steeds contact.

In de loop der jaren kwamen er steeds meer aanvragen voor het helpen herplaatsen van nederlandse honden. Het waren meestal moeilijke honden met gedragsproblemen waardoor er veel gevergd is van de gastgezinnen. Ook deze doelgroep heeft stichting hond in nood jarenlang opgevangen en herplaatst.

Tegenwoordig helpen we met honden herplaatsen vanuit de thuissituatie. De honden krijgen een mooie uitgebreide pagina op de website en  vele honden hebben op deze manier een nieuw veilig thuis gevonden.