Timo is herplaatst

Naam hond: Timo
Ras/soort: Een kruising tussen havanezer en maltezer, maar hij is wel groot uitgevallen.
Reu/teef:  Reu
Geboortedatum: 7 juli 2012
Gesteriliseerd/gecastreerd: Ja
Geënt: Ja
Gechipt: Ja
Schofthoogte: Ongeveer 50 cm.
Gewicht: Ongeveer 16 kilo
Adoptiekosten: € 150.-

N.B. Timo is niet meer beschikbaar

Over Timo in het kort

Kan alleen thuis blijven: Ja, als hij zich op zijn gemak voelt, kan hij prima alleen thuis blijven.
Kan met kinderen: Ja, maar hij kan wel druk zijn.
Kan met katten: Ja, maar onbekende katten wil hij in eerste instantie wel achteraan. Zolang katten niet teveel weg rennen, komt het altijd wel goed. Wij hebben zelf meerdere katten.
Kan met anderen honden: Ja
Kan mee in de auto: Ja
Kent basiscommando’s: Ja
Waaks: Als wij thuis zijn wel, maar ik vermoed dat mijn gemoedstoestand het wel erger maakt.
Kan los lopen: Ja
Jachtinstinct: Ja
Gedrag op straat: loopt netjes aan de lijn, als we andere honden tegenkomen blaft hij en begint wel te trekken.
Gedrag naar bezoek: Enthousiast, springt tegen mensen op. Sommige mensen kan hij onzeker op reageren en dan gaat hij blaffen en durft hij ze niet te benaderen.

Meer informatie over Timo

Timo is een echte vrolijkerd en een allemansvriend. Wij hebben nog nooit meegemaakt dat hij een slechte dag heeft. Hij kan enorm genieten van rennen naast de fiets of door de sneeuw of zand.  Ook een wandeling kun je hem heel blij mee maken en als hij een slootje tegenkomt, zal hij er zeker even met de pootjes in willen. Ook vind hij het heerlijk om lekker te zwemmen. Binnen kan hij heerlijk liggen slapen, maar wat stoeien op z’n tijd vindt hij ook heerlijk.

Aandachtspunten

Hij krijgt een dieetvoeder voor honden ter vermindering van voedselallergie (te verkrijgen bij een dierenarts of online) en dit vullen we aan met vitamines (we merken dat hij het daar heel goed op doet). Hij krijgt zo nu en dan wel een stukje wortel, appel, banaan of komkommer.

Hij kan goed met andere honden, maar vind sommige sterke rassen wel spannend (bijv. herders, pitbulls). Als pup is hij door een herder achterna gezeten en daar reageert hij nog altijd wel op.

Skateboards vind hij vreselijk en hij kan behoorlijk tekeer gaan als hij ze tegen komt. Ook tegemoetkomende hardlopers reageert hij op.

Timo verhaart niet, dus hij moet regelmatig naar de trimmer. Borstelen is hij geen groot fan van, maar ik scheer zijn haar ook regelmatig zelf en dan gedraagt hij zich altijd voorbeeldig.

Timo is als pup bij ons gekomen. In eerste instantie was hij veel ziek en kwamen we er na een tijdje achter dat hij een voedselallergie heeft en allergisch is voor vlooien. Toen dit aangepakt was, werd het een gezonde vrolijke hond. Hij is regelmatig mee geweest op vakantie of op de boot en dat vond hij altijd erg leuk.

In het verleden is hij regelmatig bij een kennel of oppas geweest en we kregen altijd te horen dat ze hem er graag bij hadden.

Reden van afstand

Door omstandigheden gaat het met mij al langere tijd slecht. Ik heb veel depressieve periodes en kan weinig hebben tijdens deze periodes. Timo voelt dit aan en ik merk aan hem dat hij zenuwachtiger wordt en sneller aan slaat. Daarnaast verdient hij meer aandacht, hij is dol op lange wandelingen en de laatste tijd heb ik daar weinig energie voor.

Het is met veel pijn in het hart dat we een nieuw huisje voor hem zoeken, maar we vinden dat hij meer verdient dan hij nu krijgt.

We zouden het fijn vinden als we een beetje op de hoogte kunnen blijven hoe het met hem gaat of zelfs zo nu en dan nog op hem te passen (maar dit is natuurlijk ook aan de nieuwe baasjes).

Contact

Heeft u interesse in Timo? Stuur uw mail met uitgebreide motivatie, woon/werk en gezinssituatie naar het contactformulier, wij zorgen dat uw bericht direct doorgestuurd wordt naar de huidige baasjes van Timo.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt! Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn. Deze partij bepaalt zelf de adoptiebijdrage van de betreffende hond en heeft het alleenrecht op de bijdrage.