Naam hond: Boef
Geënt: (ja/nee) Ja, laatste enting op 13 november 2017
Gechipt: (ja/nee) Ja
Ontwormd/ontvlooid: (ja/nee) Ontwormingspil op 14 november 2017
Schofthoogte: 56 cm (kniehoogte)
Gewicht: 33,3 Kilo (13 november 2017)
Geboortedatum: 26 juni 2016
Adoptiekosten: €250 voor o.a.chip, inenting, castratie, bench en dergelijke.
Verblijft in: Rotterdam
Deze advertentie is geplaatst op: 17 november 2017

Over Boef in het kort

Kan alleen thuisblijven: Ja wij zetten hem dan altijd in zijn bench.
Kan met kinderen: Ja zeker, hij is gek op kinderen en is ermee opgegroeid en houd van hun aandacht.
Kan met katten: Wij hebben een kat en daar wilt Boef graag mee spelen, alleen onze kat is daar niet van gediend, die wil niets van Boef weten.
Kan met anderen honden: Wij hebben geen andere hond(en) in huis dus daar kan ik geen antwoord op geven.
Kan mee in de auto: Ja is geen enkel probleem.
Kent basiscommando’s: Ja zeker.
Waaks: Ja. Is zeer alert op onverwachtse geluiden van buitenaf.
Kan loslopen: Ja, al laten wij hem alleen los als er geen andere honden in het zicht zijn want dan kan het voorkomen dat Boef zo is afgeleid en niet meer naar ons luistert, bij bepaalde honden in de buurt weten we dat Boef leuk met ze kan spelen en bij andere honden kan dat absoluut niet, vaak omdat dit oude honden zijn. Bij het zien van andere honden gaat Boef soms plat liggen als hij een eventuele ontmoeting spannend vindt.
Jachtinstinct: Niet bekend bij ons.
Gedrag op straat: Goed, al is hij soms iets wat te enthousiast als andere mensen hem begroeten dat hij op ze wilt springen en als we andere honden tegen komen en Boef is aangelijnd dan kan hij best wel trekken. Blaft bijna nooit, tenzij andere honden blaffend op hem afkomen.
Gedrag naar bezoek: Altijd heel erg enthousiast soms zelfs iets te enthousiast waardoor hij een soort van incontinent word, het is gelukkig al een heel stuk minder maar ik durf niet te garanderen dat het helemaal niet meer voorkomt.

Boef is bij ons gekomen toen hij 12 weken oud was en is echt een schat van een hond, een echte knuffelhond die helemaal weg is van onze 2 kinderen van nu 2,5 jaar en 9 jaar, Boef houdt ervan om met ze te spelen en ze te beschermen als we b.v. een keertje stoeien. Hij heeft ze of ons nog nooit pijn gedaan o.i.d. Boef is echt een lieve, sociale en spontane hond die er heel erg van houd om aandacht te krijgen. Boef kan ook prima alleen thuis blijven (wel in zijn bench) want het is een paar keer voorgekomen dat als hij niet in zijn bench zat hij in huis dingen kapot gaat maken en hij op de bank gaat liggen (dat mag bij ons namelijk niet) ook ’s nachts slaapt Boef altijd in zijn bench met zijn deur dicht. Als wij thuis zijn staat zijn deurtje natuurlijk altijd open maar ligt hij toch het liefst in zijn bench dat is echt zijn plekje.  Tot zover is Boef niet ziek geweest gelukkig en is hij helemaal gezond.

Reden van afstand

De reden dat wij Boef weg doen is omdat ik (Iris) in verwachting ben van ons derde kindje en het mij niet meer lukt om hem uit te laten omdat Boef nogal kan trekken waardoor hij dus in mijn ogen veel te weinig aandacht krijg en veel te weinig buiten komt. Ook zal dit kindje geboren worden met een ernstige hartafwijking waardoor wij na de geboorte heel intensief in het ziekenhuis aanwezig zullen zijn en wij dus bang zijn dat we dan helemaal geen tijd en aandacht meer hebben voor Boef en dat verdiend hij gewoon niet, dat vinden wij zielig en om weken, waarschijnlijk maanden afhankelijk te moeten zijn van andere en verschillende mensen die voor Boef moeten zorgen is ook niet goed in onze ogen. Wij willen iemand die iedere dag voor hem wilt zorgen en de liefde en aandacht wilt geven wat wij helaas (dan) niet meer aan toe komen.

Meer informatie over Boef

Bij de geschiedenis heb ik al verteld hoe Boef is en de enige minpunt(en) die ik kan bedenken is dat Boef niet alleen ‘los’ in huis kan zijn als er niemand thuis is omdat hij (dat denk ik) uit verveling gaat lopen slopen. Ook zijn speeltjes heeft hij in no-time gesloopt, hij laat het speelgoed van mijn zoontje dan wel weer liggen. Zo halen wij dus ook altijd zijn dekentje uit zijn bench als wij weg gaan omdat het te vaak is voorgekomen dat wij zijn deken in duizend stukjes zagen liggen als wij thuis kwamen.

Boef krijgt bij ons twee keer per dag te eten en in de ochtend zijn dat brokken en vaak met wat lekkers er door heen omdat hij anders een heel ritueel moet doen (wij noemen het zo) en dan vaak niet eet als het alleen brokken zijn. Je moet het echt zien want uitleggen is heel moeilijk. In de avond krijgt Boef wederom brokken en dan met paté (honden) erdoor en dat eet hij zonder moeite. Tussendoor krijgt hij vaak niets.

Wij hebben Boef geleerd dat hij niet naar boven mag komen dus dat doet hij ook niet, ook niet als wij allemaal boven zijn (onze trap staat midden in de woonkamer) hij mag alleen komen als hij gewassen wordt. Hij kan wel trap lopen.

Aandachtspunten

Boef is een hond die veel aandacht nodig heeft en dan bedoel ik dat hij ervan houdt om lekker naar buiten te gaan, de bossen vindt hij helemaal geweldig, hij houdt van rennen vooral achter een bal of stok aan. Boef heeft dat ook echt nodig om zo zijn energie kwijt te raken dus wij zijn wel echt op zoek naar iemand die ervan houdt om lekker met Boef naar buiten te gaan en te wandelen. Zwemmen doet hij (tot nu toe) niet. Gaat wel kijken bij de rand maar daar blijft het bij. Het is meer een renner dan een zwemmer. Naar onze mening heeft Boef een “trauma”  opgelopen omdat hij 1 keer in een singel is gesprongen omdat hij dacht dat het waarschijnlijk gras, was de singel was beetje groen aangeslagen. Daar integendeel vindt hij douchen geweldig en blijft netjes onder het water staan.

We hebben Boef vaak aangelijnd omdat er hier veel oude en kleine hondjes wonen en die duidelijk niet op het speelse gedrag van Boef zitten te wachten. Boef wil altijd spelen en kan dus ook wel trekken als hij andere honden ziet en hij aangelijnd is. In het park laten wij hem wel vaak los als we zien dat er geen andere honden lopen (wij weten inmiddels wel bij welke honden Boef los kan lopen en bij welke niet) en het is niet zo dat Boef agressief is en wat doet want dat is nog nooit voorgekomen maar uit voorzorg omdat andere honden soms niet betrouwbaar zijn en we niet weten hoe Boef dan daar weer op zal reageren.

Op 13 november 2017 hebben wij Boef helemaal door onze dierenarts laten nakijken omdat wij Boef in een gezonde situatie willen afstaan en er niets naar voren gekomen, Boef is helemaal gezond.

Heeft u interesse in Boef en zou u hem willen ontmoeten? Neem dan contact op met stichting Hond in nood en schrijf zo uitgebreid mogelijk uw motivatie en situatie op, wij zullen uw mail direct doorsturen naar de huidige eigenaar van Boef.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.