Naam hond: Krista
Ras/soort: American Stafford-Shire Terrier (Amstaff)
Reu/teef: teef
Gesteriliseerd/gecastreerd: ja
Geënt en gechipt: ja
Schofthoogte: 44 cm
Gewicht: 22 kg
Stamboom: ja
Geboortedatum: 8 april 2016
Adoptiekosten: € 175,00
Verblijft thuis in: Haarlem
Op de website sinds: 3 januari 2019

Over Krista in het kort

Kan alleen thuis blijven: ja
Kan met kinderen: is lief met kinderen. Opgegroeid zonder kinderen
Kan met katten: nee
Kan met anderen honden: wisselend
Kan mee in de auto: ja
Kent basiscommando’s: ja
Waaks: nee, blaft niet als de bel gaat en zeer lief tegen bezoek
Kan los lopen: alleen in veilig gebied, zie verder bij ‘meer informatie’ en de filmpjes
Gedrag naar vreemde mensen: onbevangen, enthousiast

Geschiedenis van Krista

In Juni 2016 hebben wij Krista als pup genomen. Sinds die tijd in Haarlem opgegroeid. Cursus gevolgd bij hondenschool Wereldhond en Martin Gaus.

Reden van afstand

Lichamelijke conditie echtgenoot en situatie in stedelijke woonomgeving waardoor we deze vitale Amerikaanse Stafford geen onbezorgd hondenleven meer kunnen geven

Meer informatie over Krista

Krista is lief en sociaal met mensen en kan door iedereen direct worden geaaid. Ze is speels en energiek maar kan ook uren lekker slapen. Ze is trainbaar omdat ze graag lekkers aanneemt en graag leert. Ze kent dan ook de basis commando’s en kan goed luisteren. Krista vindt het jammer als je met iemand anders bezig bent in plaats van met haar en kan dan opdringerig worden om de aandacht te krijgen. Je moet consequent in je schoenen staan om hier niet aan toe te geven en nog beter is het natuurlijk om dit gedrag te voorkomen.

Krista is 90% van de tijd een rustige hond die gewoon erg veel plezier beleeft aan het lekker knus op de bank bij je liggen. Spelletjes doen vindt ze ook helemaal geweldig zoals een gevulde kong, balletje, snuffelmat, oude broek met snoepjes erin etc. trekspel (soms) en apporteren. Krista is absoluut betrouwbaar bij mensen, ook vreemden die thuis op bezoek komen of vreemden die haar buiten willen aaien. Als ze iemand eenmaal kent is ze helemaal een happy de peppie als ze je ziet en kun je haar niet voorbij lopen zonder te groeten, ze zou zeer gekwetst zijn.

Wat zoeken we voor Krista

We zoeken voor Krista mensen die haar verder willen begeleiden en ook verantwoordelijke mensen als het gaat om haar omgang met andere honden. Krista heeft een paar speelmaatjes die gelijkwaardig zijn aan haar en waar ze zich prettig bij voelt. Bij kleine hondjes vertrouwen wij Krista niet, ze is geen fan van kleine hondjes en kan er op af willen gaan zonder goede bedoelingen.

We zoeken voor Krista een woonsituatie waar vooral met haar geestelijke en lichamelijke behoeftes rekening wordt gehouden en met veiligheid. Daarom zou ze in een huis met een omheinde tuin kunnen wonen en eventueel op een flat met lift (of eventueel 1 hoog) , zolang ze maar veel wandelt en ruimschoots aan snuffelen toe komt. Geen rondje om de flat in een stad met weinig groen of bos, en geen huishouden waar Krista niet veilig binnen kan blijven doordat de voordeur vaak open gemaakt wordt door kinderen die in en uitlopen bijvoorbeeld.

Wij vinden het belangrijk dat Krista aan haar trekken komt en begeleid wordt door mensen die ervaring hebben met het opvoeden van honden op een positieve manier, zonder straf en correcties.

Aandachtspunten:

Omdat Krista niet betrouwbaar is met alle honden kan ze niet zomaar meer overal los lopen. Als ze los gaat zou dit op een omheind veld moeten zijn of in een gebied met veel overzicht en waar geen andere vreemde honden zijn en als ze goed naar u luistert. Lange wandelingen maken aan de lijn vindt Krista ook prettig, of speuren aan een lange lijn in een bosrijk gebied.

Contact

Heeft u interesse in Krista? Stuur uw motivatie en gezin/woon/werk situatie naar ons toe via het contactformulier, wij sturen uw mail door naar de baasjes van Krista

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.