Naam hond: Krista
Ras/soort: American Stafford-Shire Terrier (Amstaff)
Reu/teef: teef
Gesteriliseerd/gecastreerd: ja
Geënt en gechipt: ja
Schofthoogte: 44 cm
Gewicht: 22 kg
Stamboom: ja
Geboortedatum: 8 april 2016
Adoptiekosten: € 175,00
Verblijft thuis in: Haarlem

Over Krista in het kort

Kan alleen thuis blijven: ja
Kan met kinderen: is lief met kinderen. Opgegroeid zonder kinderen
Kan met katten: nee
Kan met anderen honden: wisselend
Kan mee in de auto: ja
Kent basiscommando’s: ja
Waaks: nee, blaft niet als de bel gaat en zeer lief tegen bezoek
Kan los lopen: alleen in veilig gebied, zie verder bij ‘meer informatie’ en de filmpjes
Gedrag naar vreemde mensen: onbevangen, enthousiast
Gedrag op straat: Goed, rustig en makkelijk te sturen en af te leiden. Trekt niet aan de lijn.

Geschiedenis van Krista

In Juni 2016 hebben wij Krista als pup genomen. Sinds die tijd in Haarlem opgegroeid. Cursus gevolgd bij hondenschool Wereldhond en Martin Gaus. Laatste trainingen gevolgd bij stichting Hond in Nood.

Reden van afstand

Lichamelijke conditie echtgenoot waardoor Krista in de toekomst op het lange wandelen moet inleveren. En we gunnen haar meer. Krista hoeft niet met spoed bij ons weg. Alleen als ze het echt goed gaat krijgen mag ze herplaatst worden.

Meer informatie over Krista

Krista is lief en sociaal met mensen en kan door iedereen direct worden geaaid. We kunnen alles met haar doen, haar overal aanraken en alles van haar afnemen, Krista heeft geen agressie. Ze is speels en energiek maar kan ook uren lekker slapen. Ze is trainbaar omdat ze graag lekkers aanneemt en graag leert. Ze kent dan ook de basis commando’s en kan goed luisteren. Sinds onze trainingen bij stichting Hond in Nood is Krista echt rustig geworden. Voorheen was het nog weleens zo dat ze iets probeerde af te dwingen met tegen ons aan staan te blaffen als we even niet met haar bezig waren, maar nu alleen nog maar als ik de routine per ongeluk omgooi. Zoals wanneer ik haar vergeet haar kluifje te geven op het vaste tijdstip na haar maaltijd, daar herinnert ze me dan wel aan. Maar het is echt zoveel minder sinds ik het blafgedrag niet meer onbewust beloon. Krista is een hele lieve Stafford en ze is heel blij als er mensen komen, ze is lief voor mensen en kinderen en een betrouwbare rustige hond om in huis te hebben. Als ze iemand eenmaal kent is ze helemaal een happy de peppie als ze je ziet en kun je haar niet voorbij lopen zonder te groeten, ze zou zeer gekwetst zijn.

Krista beleeft erg veel plezier aan het lekker knus op de bank bij je liggen. Spelletjes doen vindt ze ook helemaal geweldig zoals een gevulde kong, balletje, snuffelmat, oude broek met snoepjes erin etc. trekspel (soms) en apporteren. Krista is absoluut betrouwbaar bij mensen, ook vreemden die thuis op bezoek komen of vreemden die haar buiten willen aaien.

Het wandelen op straat is nu een genot geworden. Ze heeft een hoofdband (gentle leader) en heeft geleerd te wandelen zonder te trekken. Onderweg heeft ze veel aandacht voor je en daardoor is ze makkelijk af te leiden van andere honden die je op straat tegenkomt. Krista gaat niet als een malle tekeer tegen andere honden, ik ga altijd even met een boog om een hond heen of loop even naar de overkant en dat vindt ze prima.

Wat zoeken we voor Krista

We zoeken voor Krista verantwoordelijke mensen als het gaat om haar omgang met andere honden. Krista heeft een paar speelmaatjes die gelijkwaardig zijn aan haar en waar ze zich prettig bij voelt. Bij kleine hondjes vertrouwen wij Krista niet, ze is geen fan van kleine hondjes en kan er op af willen gaan zonder goede bedoelingen.

We zoeken ook voor Krista een woonsituatie waar het veilig is. Daarom zou ze in een huis met een omheinde tuin kunnen wonen en eventueel op een flat met lift (of eventueel 1 hoog) , zolang ze maar veel wandelt en ruimschoots aan snuffelen toe komt. Geen rondje om de flat in een stad met weinig groen of bos, en geen tuin die niet goed is afgesloten.

Wij vinden het belangrijk dat Krista aan haar trekken komt met wandelen en bij mensen woont die ervaring hebben met het opvoeden van honden op een positieve manier, zonder straf en correcties. Wij denken dat ze eventueel wel met een staffordreu zou kunnen samenwonen als het klikt tussen de twee, het is niet persé nodig want ze is al gewend alleen met mensen te wonen.

Aandachtspunten:

Omdat Krista niet betrouwbaar is met alle honden kan ze niet zomaar meer overal los lopen. Als ze los gaat zou dit op een omheind veld moeten zijn of in een gebied met veel overzicht en waar geen andere vreemde honden zijn en als ze goed naar u luistert. Lange wandelingen maken aan de lijn vindt Krista ook gewoon prettig, of speuren aan een lange lijn in een bosrijk gebied. Ze heeft er geen last van dat ze weinig los loopt omdat ze samen wandelen met haar baasje ook super gezellig vindt.

Contact

Heeft u interesse in Krista? Stuur uw motivatie en gezin/woon/werk situatie naar ons toe via het contactformulier, wij sturen uw mail door naar de baasjes van Krista

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.