Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Schofthoogte:
Gewicht: 26 kg
Geboortedatum: 10-02-12
Adoptiekosten: € 290,- (gecastreerd)
Woont nu in: Zeist

Hoe gaat het nu met …

Van Anthony (nu Rover) is (nog) geen update ontvangen.

Tijdens ons werkbezoek aan Roemenië waar we zwerfhonden lieten enten en castreren, zagen we Anthony op een veld, te midden van zijn roedel. Hij liet zich vrij makkelijk vangen en meenemen in de auto, naar de dierenarts. Daar viel ons op hoe vriendelijk hij was, hoe hij ons vertrouwde, en alles onderging. Na het inenten, ontwormen en ontvlooien hebben we hem terug gebracht naar het veld. Een week later hebben we hem weer gevangen voor de castratie en de chip. Ook de tweede keer ging hij vol vertrouwen mee, waarna wij hem teruggebracht hebben. Nadat hij een paar dagen later aangereden werd door een auto hebben we besloten hem niet meer terug te brengen. Hij is volledig genezen van de aanrijding en Anthony zoekt eindelijk zijn eigen baas.

Meer informatie over Anthony

Anthony zou eerst door een ander gezin worden geadopteerd. Zij zagen er op het laatste moment vanaf omdat zij twijfelden of zij Anthony wel een stabiele omgeving konden bieden. Lees het open en eerlijke verhaal van Liesbet.

Verhaal van Anthony ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Anthony is een hele vriendelijke hond. Hij blaft niet naar passerende honden, hij loopt keurig aan de riem zonder te trekken en hij kan los lopen in een veilig gebied. Anthony is al meerdere keren mee geweest met de uitlaatservice en dat vind hij leuk, hij blijft bij de groep.

Hij is de afgelopen maanden zo ontzettend veranderd. Van een bang en schuw hondje is hij veranderd in een vrolijke jongen, grappig zelfs, het is een clown af en toe, als hij erg blij is weet hij van gekkigheid niet hoe hij zich moet gedragen en hij steelt de show. Hij is heel goed te benaderen door mensen, heeft vertrouwen en is beslist niet schuw of terughoudend meer. Hij staat overal open in. Geluiden op straat vind hij niet eng, zelfs de knallen met oudjaar niet. Verkeer op straat vind hij niet eng, hij kan naast de fiets rennen.

Hij blaft bijna niet, Anthony kan met honden, kinderen en katten (die aan honden gewend zijn).

Anthony is een middel-energieke hond, hij hoeft geen kilometers per dag te rennen, hij is zeer rustig van zichzelf.

Een lieve goedzak waar geen greintje kwaad in zit. Anthony heeft meer aanmoediging nodig dan correcties. We zoeken voor hem echt een lieve baas met zachte (consequente) hand. Zijn karakter is onderdanig, hij kan prima als tweede  hond, bij een reu of een teef. Hij maakt nooit ruzie met honden en geeft zich razendsnel over. Een fantastische huis-hond. Anthony is geen erf- of kennel hond, hij heeft echt het gezelschap van mensen nodig.

Slideshow

Anthony is geadopteerd