Naam: Bink
Leeftijd: 3,5
Verblijfplaats: Dierentehuis Stevenshage Leiden

N.B. Herplaatst op 13-04-19

Bink is bij stichting Hond in Nood in een trainingsprogramma gekomen om hem beter te leren kennen en te begeleiden tijdens het wachten op een nieuwe baas. En dat deed hij al een tijdje: sinds december 2017 zit hij in het asiel.

De aandachtspunten waar het asiel over sprak ten aanzien van Bink is dat hij zo stil was. Hij was stil op de dierenartstafel en tijdens de behandeling trok hij zijn lip op, daarmee wekte hij de indruk dat hij “een stille” is, oftewel dat hij zonder waarschuwing zou kunnen happen of bijten. Bink zou momenten van verstarren hebben als er iets gedaan moest worden wat hij niet leuk vindt. Ook kan Bink niet zo goed op het bos als er autobanden liggen.

Bink is inmiddels met ons van hot naar her geweest. Naar de trainingshal waar wij eerst een band met hem hebben opgebouwd. Leuke spelletjes gedaan waaronder apporteren, speuren en natuurlijk wat basis oefeningen zoals “zit, af, blijf, touch, en luisteren naar fluitje”

Eenmaal een band opgebouwd konden wij hem een gentle leader omdoen, want Bink kon mega hard trekken. De Gentle leader omdoen is natuurlijk om zijn snuitje en dat vindt hij niet leuk, maar na eerst oefenen met lekkers laat hij het gewoon toe. Hij trekt niks geen lipje op.

Bink was klaar voor de real-life training en is de weken erna op stap geweest naar de stad, het tuincentrum, en op visite bij oma Henny waar de honden op bezoek gaan die bekeken moeten worden in een gewone huiselijke situatie. Bink heeft zich overal goed gedragen.

Voor Bink geldt dat je hem eerst rustig vertrouwen moet laten krijgen en niet teveel op zijn lip moet zitten. Over zijn kop geaaid worden door een vreemde vindt hij niet leuk, hij draait dan zijn kop weg. Doe je dat toch of ga je direct proberen hem te domineren of te corrigeren dan bouwt hij spanning op en om die spanning kwijt te raken gaat hij tegen je aan springen of tegen je aan rijden. Het is dus heel makkelijk om een band met hem op te bouwen door heel gewoon en normaal te doen, en even de tijd en de rust te geven aan hem.

En dan blijkt dat Bink in het algemeen heel rustig kan zijn. Hij blaft bijna niet, wij hebben het in ieder geval nog niet gehoord. Op straat loopt hij netjes, zeker met gentle leader om. Honden die niet naar hem blaffen kan hij ook passeren zonder uit te vallen. Hij heeft een teefje van ons ontmoet, hij was erg geïnteresseerd in haar, deed iets te druk en werd weg gesnauwd. Op visite hebben wij Bink de eerste keer aan de lijn gehouden. Zo kon hij even wennen en niet tegen oma aan springen, dat is voor oudere mensen niet fijn. De tweede keer kon hij al los in huis lopen en heeft hij zich keurig gedragen.

Bink is echt klaar voor een eigen baasje. Een baasje die de ras-eigenschappen van de Stafford kent, veel met hem wil wandelen en doen en dan is hij een geweldig maatje.

Contact

Heeft u interesse in Bink en zou u graag kennis met hem maken? U kunt direct contact met het asiel opnemen.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.