Asielhond Thunder na 14 maanden eindelijk gereserveerd

17-12-15

Dat geduld wordt beloond blijkt weer in het geval van Thunder. Deze lieve, doch lastig plaatsbare Stafford verblijft al 14 maanden in het asiel, en dat terwijl hij pas 22 maanden oud is. Afgelopen zomer kreeg Hond in nood de vraag om Thunder te beoordelen en te trainen. De nukken die Thunder had schrokken nieuwe baasjes af, en het personeel van het asiel wist ook geen raad meer met zijn gedrag. Thunder was een ware donder zodra hij de kennel uit was. Thunder genoot van de trainingen en ging als een speer vooruit. Leren is zijn ding en zijn nukkig gedrag werd steeds minder. Voor zijn nieuwe eigenaren zou het een maandenlange 24/7 baan kunnen worden om Thunder volledig op de rit te krijgen in een huiselijke situatie.

Sarah en Edwin zijn gevallen voor Thunder. Bij het eerste bezoek dat zij aan Thunder brachten was zowel het asiel, als Hond in nood al enthousiast. Thunder mocht hen, en zij schrokken niet terug van het werk dat Thunder van hen zou vragen de komende tijd. Zou het dan toch? Ja, Thunder kreeg een tweede bezoek van Sarah en Edwin. Deze keer zijn zij gaan trainen met Thunder in de trainingshal waar Thunder los kan, en waar zij met hem konden werken. Thunder genoot, en vond het geen probleem te spelen, en hen te gehoorzamen. Als bijzonder kado gaf Thunder hen zijn vertrouwen, door rustig en stil zich te laten aaien tijdens het zitten aan een tafeltje. Iets wat voor Thunder maanden geleden nog onmogelijk leek. Blijdschap bij de trainers van Thunder, om hem zo te zien genieten.

In het begin van volgend jaar zal Thunder verhuizen. De komende weken komen Edwin en Sarah hem nog bezoeken om met hem te wandelen.

Hond in nood geeft asielhonden kosteloos training. Er is voor de moeilijk plaatsbare asielhonden geen tijd, en geen geld, om hen de speciale zorg en training te bieden die zij verdienen. Stichting Hond in nood haalt de honden op en neemt hen mee naar de trainingshal, naar buiten, op bezoek bij mensen, en naar hun eigen huis. Het probleemgedrag wat die specifieke hond heeft wordt begeleid en getraind, en daarnaast worden zij vertrouwd gemaakt met alledaagse situaties als “gedrag in een huis” , “gedrag bij andere mensen thuis”, “gedrag bij drukte buiten”. Kortom, de hond gaat mee naar allerlei situaties die een hond in zijn leven zou moeten kennen. Zolang de stichting deze kostenpost voor asielhonden kan dragen zal zij dit blijven doen. Wilt u helpen deze unieke kans voor de moeilijk plaatsbare asielhonden te laten bestaan? Steun Hond in nood bij het werk wat zij doen. Lees hoe u kunt helpen.