Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Geboortedatum: 25-09-2007
Gewicht: 15 kg
Schofthoogte:
Adoptiekosten: € 290,- (gecastreerd)
Woont nu in: Warmond

Hoe gaat het nu met …

Beer is geadopteerd door de oprichters van Stichting Hond in nood. Lees het verhaal Beertje, heeft alles wat je maar kunt wensen (24-09-15)

Stichting Hond in nood trof Beer aan in de buitenkennels van dierenarts Laura Ratiu in Roemenië. Zijn naam was toen Ursu. De dierenarts heeft Beer aangereden gevonden langs de weg, een paar jaar eerder. Ze heeft hem zorg gegeven en in de kennels geplaatst. Het is voor ons in nederland niet te begrijpen om honden jarenlang in buitenkennels te houden, zonder warme mand en zonder ooit te wandelen. Beer werd uitgekozen voor een enkeltje nederland.

Meer informatie over Beer

Verhaal van Beer ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Het is een hondje wat langzaam uit zijn schulp kruipt, wat het heel eng vind om opgetild te worden, en echt met geduld en regelmaat zich prettig gaat voelen. Bij ons is hij nu 4 weken en als één van de baasjes thuis komt is Beertje heel blij. Hij rent dan zijn mandje uit, komt pal voor je zitten en rolt zich op zijn rug om lekker gekroeld te worden.

Wandelen vind hij geweldig! Als de riemen tevoorschijn komen staat Beertje als eerste kwispelend bij de deur. Hij gaat graag mee. Het leukst vind hij het park en de plassen, daar kan hij echt van genieten. De stad zou niets voor hem zijn.

Beertje ontwijkt grote honden, hij vind ze in het begin eng. In huis woont hij met twee rottweiler reuen en die vertrouwt hij inmiddels. Kleine hondjes vind hij erg leuk en soms speelt hij ermee.

Een zeer lief en bescheiden hond, dankbaar voor zijn warme mandje en zijn bak eten. Geen hond die bruist van energie, of de boel op stelten zet, echt een rustig hondje wat zeer geschikt is voor rustige mensen. Grotere kinderen is hij lief voor, kleine kinderen onbekend. Katten geen enkel probleem, andere dieren als konijnen en vogels heeft hij geen interesse in. De mensen die Beer willen adopteren moeten ook wel van wandelen houden. Beertje is zo in zijn sas van wandelen, lekker los, in de duinen, en waar het niet te druk is. Hij verliest je geen moment uit het oog.

Beer heeft al zijn entingen en ontwormingen op tijd gehad en is gecastreerd. Hij houd er niet van om opgepakt te worden maar laat het wel toe bij de dierenarts. Hij heeft even tijd nodig om zijn baasje te vertrouwen.  Beer kan met katten en wat oudere kinderen, kan ook goed met honden, zowel teefjes als reuen.

Update uit 2012

Beer is in november 2012 geadopteerd door een Nederlands gezin woonachtig in Duitsland. Na enkele weken werd Beer teruggebracht naar Stichting Hond in nood. Hij zou niet overweg kunnen met het Rottweilerteefje des huizes en zou onbetrouwbaar zijn.  Annette en Clemens, oprichters van de stichting hebben Beer liefdevol in huis genomen en hebben nooit gemerkt dat Beer onbetrouwbaar zou zijn. Zij hebben Beer uiteindelijk zelfs geadopteerd.

Slideshow

Beer is geadopteerd door het opvanggezin