Beertje, heeft alles wat je maar kunt wensen

Beertje, geadopteerd 04-03-13

24-09-15

Beertje is nu al 2 ½ jaar bij ons. Het zijn 2 ½ jaar van blijdschap en geluk geweest, en we hopen nog vele jaren van hem te mogen genieten. Aanvankelijk was Beer geadopteerd door een Nederlands gezin, woonachtig in Duitsland. Na vijf weken werd hij teruggebracht bij ons. We snappen de reden tot op heden nog steeds niet. Beer zou niet aardig zijn geweest tegen het Rottweilerteefje des huizes, onbetrouwbaar, en bovendien hield hij van het buitenleven. Niets van dit alles bleek zo te zijn.

Beer kwam bij ons ook te wonen met twee Rottweilers. Beertje is stapel op het huiselijk leven. We zien hem als we thuis zijn voornamelijk op de bank, met vier poten in de lucht. Hij blaft zelden, sloopt niets, is betrouwbaar, vriendelijk, sociaal … Beer is alles wat je maar kunt wensen. In de afgelopen jaren is hij enorm vooruit gegaan. Hij was al zo prima, maar het is zo fijn dat hij ook met de kleinkinderen overweg kan, ze kunnen hem aaien en hij gaat er ook speciaal voor op zijn rug liggen.

Maar Beer doet nog veel meer. Als vaste assistent-hond is hij aanwezig bij de trainingen van moeilijke honden. Beer kan zo fantastisch handelen in aanwezigheid van zijn minder sociale soortgenoten. Onverstoorbaar kijkt hij een andere kant op wanneer er tegen hem geblaft of gegromd wordt, hij kent het nu wel, en weet dat hij veilig is. Beer is een geschenk uit de hemel , als gewone gezinshond en als hond waar wij graag mee werken.

We houden veel van hem, en dat weet hij.

Annette en Clemens