Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Schofthoogte:
Gewicht:
Geboortedatum: 21-04-13
Adoptiekosten: € 270,- (gecastreerd)
Woont nu in: Zwolle

Hoe gaat het nu met …

Er zijn goede berichten uit Zwolle gekomen. Benson is volledig “ingeburgerd” en nu al onmisbaar voor Alice. De wandelingen zijn zoals gehoopt, Benson bruist van energie. In huis is Alice druk met het aanleren wat wel en niet mag. We wensen Alice en haar gezin vele jaren met de nieuwe huisgenoot.

Benson leefde op straat in Timisoara (Roemenië) in de wijk waar dierenarts Laura Ratiu woont. Benson kreeg van Laura dagelijks te eten waardoor hij daar in de buurt bleef. Het bleek een vriendelijke hond. Na een paar weken was hij genoeg vertrouwt met haar dat zij hem mee kon nemen naar de dierenkliniek. Na zijn castratie en medische zorg heeft hij een periode in de buitenopvang geleefd, tot hij mee kon op transport naar Nederland.

Meer informatie over Benson

Verhaal van Benson ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Tijdens de reünie van de stichting (in 2015) spraken Alice en dierenarts Laura elkaar over hond Hope. Hope is begin 2013 geadopteerd door Alice en haar gezin. Gesproken werd over een hond die goed zou passen bij Alice en Hope. Een actieve jongere hond, waar Alice veel mee zou kunnen wandelen, en een geschikt maatje voor Hope. Laura Ratiu kent Benson en Hope goed. Het zou weleens een goede match kunnen zijn.

Zo is het gekomen dat voor Benson direct na aankomst in Nederland een warme mand klaar stond in Zwolle. Alice en haar gezin hebben Benson geadopteerd.

Slideshow

Benson (nu Benchie) geadopteerd