Naam: Bonny
Geënt/ontwormd/gechipt: ja
Hoogte: 30 cm
In Nederland: ja
Getest: ja (middellandse Zee ziektes)
Adoptiebijdrage: € 275,-
Bemiddeling derden: ( stichting Esperanza )
Advertentie geplaatst op: 2 januari 2018

Meer informatie over Bonny

Huishondje, het klinkt mooi maar in het Spaanse huis waar Bonny woonde was geen tijd voor haar en werd ze meest in een kamertje opgesloten. Vervolgens na 7 jaar gedumpt in het asiel; inene vreemde mensen en honden en ze had waarschijnlijk al die jaren nooit meer een soortgenoot gezien en kende enkel haar baasje en dan inene een andere omgeving dan dat kamertje wat 7 jaar lang je wereldje was. Een week lang heeft ze zich trillend onder een meubel in het kantoortje verstopt. Maar ze draaide met kleine stapjes bij en ze mocht naar Nederland.

Bonny moest wennen aan het lopen op diverse ondergronden maar loopt inmiddels blij aan de lijn en rent hard door de tuin over het gras. Bezoek is spannend want Bonny is nog erg bang dat haar iets wordt aangedaan en krimpt bij benadering in elkaar. Ze houdt liever afstand van die vreemde mensen. Als je vertrouwt zeer aanhankelijk. Dan vindt ze het heerlijk op op schoot te liggen.

Ze is in korte tijd in opvang al zo opgebloeid en kan op momenten als een pup vrolijk zijn en ook met speeltjes gek doen. Andere honden vindt ze prima als ze rustig zijn met haar, liefst haar negeren en niet te groot formaat zijn, maar wordt ze benadert kan ze een hond weg snauwen omdat ze het te spannend nog vindt. Toch ligt ze hier midden tussen de rustige honden zoals de poedeltjes. Bonny moest ook wennen aan de stofzuiger en is nog niet zindelijk dus wel een hondje waarvan men echt moet begrijpen dat ze geestelijk al die jaren zwaar verwaarloosd is geweest. Handling is ze ook niet gewend maar haar opvangvrouwtje mocht haar wassen en haar snoetje bijknippen en dan is ze ook weer zo dankbaar. Naar een trimster is op dit moment nog te spannend voor Bonny dus echt mooi is ze nog niet. Ze is inmiddels verder met tondeuze wat gekortwiekt behalve op haar rug. Bonny is wat kromgegroeid maar door het lange haar op de rug lijkt ze nog krommer. Ze kan prima een uur wandelen en dat is ook goed voor haar om bespiering op te bouwen.

Bonny is een zieltje die snakt naar aandacht. Ze reageert goed op een vrolijke stem en zoekt baasjes die haar opbeuren en die als ze het even te spannend vindt haar rustig benaderen en er doorheen helpen. Geen hondje voor een druk huishouden. Ze zoekt echt stabiliteit. Ze wordt niet bij kinderen geplaatst. Kattentest in asiel ging goed maar ze zit in opvang niet met katten. Wie op kleine Bonny reageert moet echt beseffen dat hoewel Bonny zeer veel liefde te geven heeft, ze ook de sporen van geestelijke en lichamelijke verwaarlozing heeft en haar rugzakje uit Spanje. Het is echt een rescue hondje.

Kunt u dit gekwetste zieltje liefdevol begeleiden om verder op te bloeien? Bij interesse graag een mail naar Bonny haar opvangvrouwtje Maureen via email: opvanghonden@live.nl met wat motivatie en basis informatie zoals gezinssamenstelling, eventuele huisdieren, hoe u woont, de wandelomgeving, hoe de tuin omheind is en hoe vaak en hoe lang Bonny bij u alleen zou moeten zijn.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.