Naam: Bonny
Geënt/ontwormd/gechipt: ja
Hoogte: 30 cm
In Nederland: ja
Getest: ja (middellandse Zee ziektes)
Adoptiebijdrage: € 275,-
Bemiddeling derden: ( stichting Esperanza )
Advertentie geplaatst op: 2 januari 2018

Meer informatie over Bonny

Huishondje, het klinkt mooi maar in het Spaanse huis waar Bonny woonde was geen tijd voor haar en werd ze meest in een kamertje opgesloten. Vervolgens na 7 jaar gedumpt in het asiel; inene vreemde mensen en honden en ze had waarschijnlijk al die jaren nooit meer een soortgenoot gezien en kende enkel haar baasje en dan inene een andere omgeving dan dat kamertje wat 7 jaar lang je wereldje was. Bonny moest wennen aan het lopen op diverse ondergronden maar loopt inmiddels blij aan de lijn en rent hard door de tuin over het gras. Bezoek is spannend en ze blijft dan liever blaffend op afstand. Als ze je vertrouwt zeer aanhankelijk. Ze is in opvang al zo opgebloeid en kan op momenten als een pup vrolijk zijn en ook met speeltjes gek doen. Andere honden vindt ze prima als ze rustig zijn met haar, liefst haar negeren en niet te groot formaat zijn, maar wordt ze benadert kan ze een hond weg snauwen omdat ze het te spannend nog vindt. Bonny is goed opgebloeid maar mensen moeten wel begrijpen dat ze geestelijk en lichamelijk al die jaren zwaar verwaarloosd is geweest en altijd een rugzakje zal blijven houden. Ze poept keurig in de tuin maar kan nog in huis plassen (urine check dierenarts was goed). Handling is spannend maar bij rustige benadering kan ze worden getild en ook getrimd. Bonny stond de eerste maanden vrij krom en was niet zo sterk maar inmiddels springt ze op de bank, is ze veel rechter van bouw en kan ze prima een uur wandelen en dat is ook heel goed voor haar om verdere bespiering op te bouwen. Bonny slaapt in de bench de nacht door al vindt ze op bed erbij ook fijn. 3-4 uur alleen zijn is geen enkel probleem, liever niet langer want het is fijn als ze op de dag wat vaker uit mag eventueel tussendoor in de omheinde tuin.

Bonny is een zieltje die snakt naar aandacht. Ze vraagt een rustige benadering en is niet geschikt voor een druk huishouden of bij kinderen of een drukke wandelomgeving of waar ze ongevraagd door onbekenden benadert benadert wordt. Ze zoekt echt stabiliteit. Op het juiste adres waar men snapt dat ze misschien in het begin nog angstaanvallen zal hebben dan zal men zeker zo ontzettend veel liefde van dit kleine hondje ervaren. Wie kleine Bonny adopteren wil moet echt beseffen dat hoewel Bonny zeer veel liefde te geven heeft, ze ook de sporen van geestelijke en lichamelijke verwaarlozing heeft en haar rugzakje uit Spanje. Het is een schattig schoothondje maar ook echt een rescue hondje!

Bij interesse graag een mail naar Bonny haar opvangvrouwtje Maureen via email: opvanghonden@live.nl met wat motivatie en basis informatie zoals gezinssamenstelling, eventuele huisdieren, hoe u woont, de wandelomgeving, hoe de tuin omheind is en hoe vaak en hoe lang Bonny bij u alleen zou moeten zijn.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.