Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Reu/teef: reu
Ras/soort: herder kruising
Geboortedatum: 06-08-12
Adoptiekosten: € 250,- (niet gecastreerd)
Woont nu in: Den haag

Hoe gaat het nu met …

Van Branco is (nog) geen update ontvangen.

Branco is één van de zeven puppies van Laika. Annette en Clemens zagen Laika op een veld in Timisoara, één van de ongeveer 40 honden op het veld. Laika zorgde goed voor haar kroost. De puppies zijn stuk voor stuk geënt, gechipt, geregistreerd, ontwormd en ontvlooid, later gesteriliseerd. Branco en zijn zusje Lucky zijn naar nederland gekomen, de andere zusjes zijn geadopteerd in Schotland. Eén zusje is overleden na de sterilisatie. Mama Laika is na behandeling tegen hartworm ook naar nederland gekomen.

Meer informatie over Branco

Verhaal van Branco ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Update van het opvanggezin

Branco is nu een tijdje bij mij in opvang en maakt grote vorderingen. Het is een makkelijke pup met een speels toch rustig karakter, hij huppelt vrolijk mee in de groep honden hier in huis, de oudere katten laat hij met rust, met de kitten heeft hij vrolijke spelletjes zonder hem pijn te doen. Buiten loopt hij inmiddels perfect aan de riem, zowel alleen als in de roedel. Op een ongelukje hier en daar is hij zindelijk, hij gaat netjes bij de deur staan als er dringend iets moet gebeuren.

We zijn zachtjes met de basistraining begonnen (zit heeft hij al aardig onder de knie), ik merk dat hij dingen erg snel oppikt. Ik heb hem naar een aantal familiebijeenkomsten meegenomen waar veel kinderen (ook hele jonge van 1 jaar) rondliepen, hij speelt met ze als ze hem daar om vragen maar gaat niet wild mee in hun spel, gaat zelfs braaf op zijn plek als hij moe is.

Ik denk dat Branco zal uitgroeien tot een lieve, trouwe, leergierige hond waar een gezin heel veel plezier aan zal beleven.

Slideshow

Branco is geadopteerd