Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Schofthoogte:
Gewicht:
Geboortedatum: 22-09-12
Adoptiekosten: € 250,- (niet gesteriliseerd)
Woont nu in: Leiden

Hoe gaat het nu met …

Lees het verhaal “Car(a)mel, betekent Goud en Zoet” (18-08-15)

Tijdens de twee weken van werken in Roemenië gingen Annette en Clemens dagelijks naar het veld. De roedel bestond uit ongeveer 40 honden. Er waren 7 puppies bij. De vierde avond kwamen de honden zoals gewoonlijk weer aan rennen toen zij de auto van stichting Hond in nood zagen aankomen. Voorop huppelde de puppies. Maar het waren anderen. Even tellen, hé…het zijn er opeens 11. De 4 extra puppies waren op het veld gedumpt, iets wat normaal is in Roemenië. De puppies liepen gevaar. Ze staken de weg over en er was voor hen geen moeder die op hen paste. Annette en Clemens namen de puppies mee, om direct door te gaan naar de dierenarts waar ze vier keer in bad moesten om de stank er uit te krijgen. Onder al die viezigheid kwamen vier schoonheden tevoorschijn. De puppies gingen in opvang bij Adina, tot zij groot genoeg waren voor de reis naar Nederland.

Meer informatie over Caramel

Verhaal van Caramel ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Caramel doet haar naam eer aan. Ze heeft een prachtige kleur en een mooie wollige vacht. Samen met haar zusjes is ze sinds 13 januari 2013 in Nederland. Ze is de grootste van de drie en “haantje te voorste”, maar Caramel heeft een klein hartje. Caramel zoekt een consequent maar zachtaardig baasje. Het gaat goed met haar en haar opvanggezin is dol op haar. In huis wonen twee kinderen, twee losvliegende parkieten, twee andere honden en een kat.

Ze is meerdere keren mee geweest met de uitlaatservice en kan goed luisteren. Ze blijft bij de groep. Caramel loopt goed aan de riem, is zindelijk en is een energiek hondje. Maar na een flinke wandeling of stoeipartij ligt ze uitgeteld in haar mandje. Caramel is een bijzonder mooi hondje maar ook erg lief.

Geschat wordt dat zij middelgroot wordt.

•Kleur vacht: Caramel
•Dubbele vacht
•Kan met katten
•Kleine kinderen wel ontmoet, nog niet gewend