Snowy is geadopteerd

Ras: Chihuahua
Geslacht: teef
Geb. datum: 28-03-2018
Gesteriliseerd: is gesteriliseerd op 23 mei j.l.
Geënt/ gechipt/ ontwormd/ontvlooid: ja
Schofthoogte: 20 cm
Gewicht: 1.8 kilo
Geadopteerd op: 4 juni 2019
Adoptiebijdrage: de kosten voor Snowy zijn berekend naar uitgaven voor haar sinds 3 mei. Zie specificatie verder in de beschrijving

Let op: niet meer beschikbaar.

Kan met andere honden: ja
Kan met katten: onbekend maar waarschijnlijk wel
Kan met kinderen: nee, niet naar voor kinderen maar teveel stress
Kan alleen thuis blijven: ja
Kan los lopen: in veilig gebied, kan weg rennen uit schrik voor andere hond
Kan mee in de auto: ja
Is zindelijk: ja
Waaks: ja, blaft bij bel of onraad
Gedrag naar mensen: allerliefste allemansvriend

Meer informatie over Snowy

Snowy leeft bij ons met drie andere honden en dat gaat heel goed. Meestal zijn ze dikke vriendjes en spelen ze samen, maar de oudjes zijn haar ook weleens beu en laten dat aan haar weten. De honden hier zijn “of te oud of te groot”, Snowy is een speelse chihuahua en houdt ervan om een lekker potje te stoeien. Het leukst speelt ze met onze Herdershond, ze rennen achter elkaar aan en Snowy daagt hem vaak uit om te stoeien.

Haar speelse momenten duren geen hele uren, ze slaapt ook lekker veel en graag. Ze kan zich helemaal knus oprollen op een dekentje op de bank, of natuurlijk lekker op schoot. Ze is nog een jong en actief hondje en we zoeken baasjes voor haar die ook graag wandelen. Geen blokje om het huis. Wij hebben een kleinschalige uitlaatservice en nemen Snowy ook mee. Dat vindt ze fantastisch! We laten haar los lopen maar wel aan een lange lijn die achter haar aan sleept. De lijn is van licht materiaal met een klein licht musketonhaakje, ze kan er ongestoord mee rennen en wij kunnen voorkomen dat ze bij het zien van een grote hond van schrik het hazepad kiest. Snowy is gek op de natuur en gek op gras. Ze komt van een flatje midden in de stad en had niet veel gras en natuur gezien.

Ze is een ontzettende lieve en sociale chihuahua, is gek op alle mensen en geen overdreven keffertje. Ze blaft bij het geluid van de bel en als ze een kat voorbij het hek ziet lopen. Op straat loopt ze niet te keffen naar honden, ze wil het liefst direct omkeren of staat stil, zeker bij grote honden. Kleine honden is ze wel nieuwsgierig naar en met de middelmaat hondjes van de uitlaatservice is zij dikke maatjes (zie filmpje).

Ze kan alleen thuis blijven, ik heb haar tot nu toe even alleen gelaten met de andere honden als ik boodschappen ging doen. Ze is dan wel in gezelschap van de andere honden. Ze blaft niet en sloopt niets. Ze slaapt ’s nachts graag in bed, is de hele nacht stil en ’s morgens moet je haar echt wakker maken om haar behoefte te doen. We laten haar even op het gras achter het huis uit als ze net wakker is en dan later op de ochtend gaat ze mee met de uitlaatservice. Of ze halve dagen helemaal alleen thuis kan zijn weet ik niet, ik schat in dat ze zich gaat vervelen en eenzaam is. Snowy is echt een gezelligheidspersoontje. Heel lief, compleet met knorgeluidjes als ze dicht tegen je aan ligt.

Voor Snowy zoeken we leuke gezellige mensen, die in een groene omgeving wonen waar een hondje leuk kan worden uitgelaten. Mensen zonder kinderen die veel tijd en aandacht aan haar kunnen besteden wat betreft activiteiten en verzorging.

Voorgeschiedenis

Snowy is afgestaan door haar vorige baasjes doordat zij haar niet meer de nodige zorg konden bieden. Ze was vanaf kleine pup bij het gezin.

Medisch

Toen Snowy in opvang kwam op 3 mei j.l. moest er nog het nodige aan haar gebeuren. De dag dat Snowy door ons is opgehaald is ze bij de dierenarts ontvlooid, ontwormd en heeft ze haar 1e cockail- enting gehad, de 2e krijgt ze binnenkort. Ze kreeg ook een oogzalf mee. Ze is 23 mei j.l. gesteriliseerd. Na het ontvlooien heeft ze nog een poosje prednison gekregen om de cirkel van het krabben te doorbreken. Haar oogjes zijn weer opgeknapt en worden regelmatig gereinigd met een watje met kamillethee.

Voer: Snowy krijgt 2x per dag 20 gram Royal Canin voer speciaal voor chihuahua’s en als toetje een klein snackje. Ze is 200 gram aangekomen en nu mooi op gewicht.

Kortom: Snowy is een hele leuke actieve, speelse en sociale knuffelkont. Een aanwinst voor haar nieuwe baasjes.

Kostenindicatie adoptiebijdrage

De kosten voor Snowy zijn door stichting Hond in Nood voorgeschoten en vragen wij terug via de adoptiebijdrage.

• 1e consult dierenarts: € 45,- (1e cocktail-enting + oogzalf)
  • Vlooienpipetjes en ontworming: € 25,-
  • 2e consult dierenarts: € 30,- (prednison)
  • NDG registratie: € 5,-
  • Sterilisatie: € 215,-
  • 2e cocktail-enting € 40,-
  • Reiskosten huisbezoek nieuwe eigenaren € 10,-

Adoptiebijdrage: € 370,-

Contact

Heeft u interesse in Snowy en zou u haar graag in levende lijve ontmoeten? Mail ons gerust via het menu contact om een adoptieformulier op te vragen.