Afkomstig uit: Spanje (overname)
Reu/teef: reu (gecastreerd)
Ras/soort: mini herder
Bijzonderheden: mist een voorpoot
Gewicht: 20 kg
Geboortedatum: 24-05-10
Adoptiekosten: € 290,- (gecastreerd)
Woont nu in: Stolwijk

Hoe gaat het nu met …

Van Dino is (nog) geen update ontvangen.

Dino is bij Hond in nood binnen gekomen op 9 maart 2013. Hij was toen al een tijdje in Nederland, geïmporteerd via een andere stichting. Dino was geplaatst bij lieve mensen die teveel hooi op hun vork hadden genomen. Ongeveer 60 honden hadden zij inmiddels in huis, en op last van de gemeente moesten er ongeveer 30 honden weg. Dino was daar één van. Zijn pootje is geamputeerd in Spanje. Hij werd ontdekt met zijn poot in een wolvenklem.

Meer informatie over Dino

Verhaal van Dino ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Dino is sinds 9 maart 2013 bij Stichting Hond in nood. Het is een heerlijk, vriendelijk en sociaal mannetje. Hij kwam schuw en gestressed binnen maar is nu nergens meer bang voor. Dino is overal mee naartoe geweest, allerlei winkels, scholen en de stad. Hij is niet bang voor drukte, maar slenteren door de stad is niets voor hem vanwege zijn handicap. In Spanje is hij in een wolvenklem vast komen te zitten waardoor zijn poot verloren ging.

Dino kan prima loslopen, luistert goed en zijn gedrag naar andere honden is goed. Het is geen hond die zich op zijn kop laat zitten door een andere hond. Zelf laat hij andere honden met rust, spelen met een bekende hond doet hij wel graag. Katten in huis accepteert hij goed.

Lichamelijk gezien is Dino een normale hond die prima mee kan met andere honden. Hij gaat elke dag mee met onze uitlaatservice. Hij komt in de duinen, het strand, de plassen en het bos, hij wordt er super gelukkig van. We zoeken voor hem een baasje die hem dat ook regelmatig kan bieden. We zoeken mensen voor Dino die zelf veel met hem kunnen doen. Hij gaat niet makkelijk met anderen mee. Dino vind het heerlijk om een dummy uit het water te halen. Hij brengt het terug op de kant en legt het in een kuiltje. Dan wacht hij tot de dummy weer gegooid wordt. Dat vind hij ontzettend leuk. Dino kan wel af en toe alleen thuis blijven, maar hij houd van mensen en het zou hem niet gelukkig maken als hij veel alleen moet blijven.

Dino is waaks, in die zin dat hij blaft als de bel gaat. Daar houd het waken verder bij op. Op straat of in huis naar andere mensen is hij niet waaks of beschermend. Dino is goed met kinderen vanaf een jaar of 6. Hij is regelmatig mee geweest naar informatiemiddagen op scholen waar hij zich zonder angst laat omringen door tientallen kinderen die in een kring om hem heen stonden. Dit is een enorme kwaliteit van Dino. Omhelzingen van kleine kinderen vind hij echter niet fijn, hij moet zelf weg kunnen lopen van hen.

Verder is Dino lekker speels als hij buiten is, en in huis rustig. Hij houd van het zonnetje en lekker luieren, vliegen vangen vind hij ook geweldig.

Voor zijn pootje zijn we naar de dierenarts geweest, we zagen dat het op een ongewone plek geamputeerd is en er hangt een zacht balletje onder. Onze dierenarts was er geen voorstander van om de poot er bij de schouder af te halen. Dino leeft er al anderhalf jaar mee en is er zelf helemaal aan gewend. Zijn lichaam heeft een natuurlijk “kussentje” om het bot heen gebouwd ter bescherming.

Geen flat voor Dino, geen bovenhuis, geen drukke stad.

Dino is geënt, ontwormd en ontvlooit, en heeft een paspoort.

Slideshow

Dino is geadopteerd