Help een Hond in nood!

Want elke hond verdient een goed leven!

Doneer snel en makkelijk via de doneer knop. Namens de dieren, Alvast bedankt!

Bedrag*

Wat doen wij om honden in nood te helpen?

Stichting Hond in nood zet zich met liefde in om zo veel mogelijk honden in nood te helpen. Dit doet zij op verschillende manieren:

• zorgen voor herplaatsing van honden die om diverse redenen worden afgestaan aan de stichting
    • begeleiden van particulieren die hun hond ter herplaatsing aanbieden
    • trainen van asielhonden om kans op herplaatsing te vergroten
    • trainen van honden die in beslag zijn genomen of er dreigt een inbeslagname
    • Het bestuderen en analyseren van risico-assessment rapporten van in beslag genomen honden, teneinde een advocaat bij te staan in zijn pleidooi tegen de in beslagname van een hond
    • geven van nazorg aan honden die in opslag hebben gezeten en teruggeplaatst zijn bij de eigenaar
    • zorgen voor distributie van voer donaties

De stichting draagt (meestal) de kosten van de trainingen, de reiskosten voor huis- en asielbezoeken, de distributie van voer etc.

Meer informatie over wat stichting Hond in nood allemaal doet kunt u lezen in de artikelen op de pagina “Nieuws

Uw hulp is hard nodig

Stichting Hond in nood is afhankelijk van giften en donaties. Zonder financiële middelen houdt ons werk op.

Draagt u ons werk en de honden in nood een warm hart toe? Steun ons dan!
Door uw gift of donateurschap kunnen wij nog meer honden in nood helpen met goede kwaliteit zorg.

Asielhonden

In het asiel zitten vaak hele leuke aardige honden. En die vinden ook snel een nieuw baasje. Maar er zitten ook honden die een beetje ontspoord zijn. Bij vele van hen is het door middel van training mogelijk de kans op een nieuw baasje aanzienlijk te vergroten. Vaak blijken de honden meer in hun mars te hebben en is gedragsverandering mogelijk. Hond in nood geeft ze graag deze kans.

U ondersteunt met een donatie van € 15,- één training van een asielhond. De asielhond wordt opgehaald met de auto en gaat anderhalf uur trainen in de gedragshal of in real-life. De € 15,- wordt besteed aan brandstof om de hond op te halen, de huur van de gedragshal en zijn beloningsvoer. Hoeveel trainingen een asielhond nodig heeft hangt van de hond zelf af. Gemiddeld is het 6 tot 10 keer. Stichting Hond in nood blijft de hond begeleiden tot aan zijn gouden mand, soms wordt hij meer dan 15 keer opgehaald. Voorbeelden van asielhonden die kosteloos door ons zijn opgehaald ziet u hier.

Inbeslaggenomen honden
De nazorg van in beslag genomen honden is minstens zo belangrijk als de training zelf. Zonder te oordelen over hoe en waarom kiest stichting Hond in nood voor het belang van de hond. Na de opslag en training verdient een hond een goede nazorg. Stichting Hond in nood wil de hond niet direct helemaal loslaten en een goede nazorg bieden tot de hond het leven van alledag weer goed aankan. Helaas hebben niet alle eigenaars die financiële mogelijkheid mede doordat er advocaatkosten zijn en kosten voor het laten trainen, soms intern wat ook weer pensionkosten met zich meebrengt.

U ondersteunt met een donatie van € 15,- een hond uit de opslag om langer begeleiding te krijgen. De  € 15,- wordt besteed aan brandstof om de hond te bezoeken op zijn woonadres. Omdat ook zij dit verdienen. Hoelang een hond nazorg nodig heeft verschilt per hond.

Ons bankrekeningnummer is: NL37 INGB 0006 794786 t.n.v. Stichting Hond in Nood o.v.v. donatie.

Bedankt!