Naam: Bambam
Adoptiebijdrage: € 175,-
Woont nu in: Alphen aan den Rijn

Nieuws over Bambam

Bambam is geadopteerd! lees hoe Bambam zijn baasjes vond

Over Bambam in het kort

Kan alleen thuis blijven: ja
Kan met andere honden: ja
Kan met katten: we hebben geen katten. Op straat loopt hij rustig op een kat af en als de kat blijft staan doet Bambam niets.
Gedrag op straat t.o. andere honden: goed
Gedrag tegen vreemd bezoek: goed
Actief: ja, Bambam speelt erg graag een aantal keer per dag en ook wandelen heeft hij nodig. Hij heeft ook genoeg slaap en rust momenten.
Jachtinstinct: Van oorsprong jagers, Bambam kan wel los lopen in de duinen, wij zien dan geen jachtgedrag.

geschiedenis

Bambam komt oorspronkelijk uit Slowakije. Hij werd geplaatst bij een gezin en was bestemd voor het 4 jarige dochtertje. De vader bleek allergisch en Bambam is verhuisd naar een nieuw gezin op de leeftijd van 4 maanden. Helaas heeft zijn bazinnetje onlangs door privé omstandigheden en vele malen minder tijd dan hij nodig heeft met veel verdriet afstand moeten doen van Bambam.

Meer informatie over Bambam

Bambam is een dwergpinscher in al zijn glorie. Speels en grappig, moedig en waaks. Bambam is gezellig, aanhankelijk, intelligent en alert. Een bibberfiguurtje met spillebeentjes die bij regendruppels en wind direct rechtsomkeert wil maken. De dwergpinscher is een kleine variant van de duitse pinscher en zijn oorspronkelijk gefokt om bijvoorbeeld ratten te vangen. We verwachten niet dat Bambam zich zou kunnen losmaken van hamsterkooien of cavia’s. De valkparkieten bij ons thuis taalt hij niet naar zolang ze maar niet rondvliegen.

Bambam is een erg sociaal hondje. Hij houdt van alle mensen en kan kinderen goed verdragen. Hij kan perfect met andere honden. Bambam blaft nooit naar andere honden en doet niet lelijk bij het spelen. Wel moet er opgelet worden dat een grotere hond niet over hem heen walst want hij is echt erg klein en grotere honden spelen al snel te ruw. Met onze Oud Duitse herder speelt Bambam heel graag maar dan liever wel op ooghoogte vanaf de bank.

Bij droog weer is Bambam helemaal in voor een lange wandeling. Met die korte pootjes houdt hij iedereen goed bij. Hij kan goed los lopen in veilig gebied want hij let heel goed op waar je bent. Zijn gehoorzaamheid bij terugroepen is perfect. De dwergpinscher is van nature dol op onderzoeken en snuffelen. Een dagelijks blokje rond het huis volstaat niet. Nu het kouder wordt buiten heeft Bambam een vestje aan en bij regen of harde wind nog een dekje daar overheen. Dwergpinschers hebben nauwelijks lichaamsvet en zijn erg dun behaard. Ze hebben het dus snel koud.

Slapen is ook een favoriete bezigheid van Bambam. Hij maakt zorgvuldig zijn bedje op en dekt zich helemaal toe onder een dekentje. Hij mag bij ons op bed slapen maar dat wil hij niet, hij wil in bed en dan echt helemaal onder de dekens. De hele nacht slaapt hij als een os. ’s Morgens vroeg doet hij even een plasje in de tuin en kruipt daarna nog lekker onder een dekentje op de bank om verder te slapen tot het buiten licht wordt.

Bambam is een waaks hondje maar ook een allemansvriend. Hij is absoluut niet beschermend over de baas tegenover vreemden. Als er wordt gebeld blaft hij en begroet het bezoek daarna wild kwispelend. De andere keren dat Bambam blaft is rond etenstijd. Bij ons moeten vier bakken gevuld worden en dat duurt hem nog weleens te lang. Ook kan hij gaan blaffen als je weg gaat zonder hem. Op het moment dat hij ziet dat je  weg gaat door je jas te pakken en niet zijn vestje en riem, dan kan hij het op een blaffen zetten. Om dat op te lossen geven we hem een snuffelmat met veel kleine lekkere hondensnoepjes erin verstopt en dan is hij daar erg druk mee. Ook verstoppen we soms lekkers in zijn dekentje . Op den duur zal hij het weggaan van het baasje gaan linken aan het zoekspelletje naar lekkere hapjes. Op die manier kunnen we dan gewoon onze jas aandoen en vertrekken. Tijdens onze afwezigheid blaft Bambam niet in huis. Hij sloopt ook niets en is helemaal zindelijk, hij ligt gewoon lekker te slapen onder zijn dekentje op de bank. Zo kan hij met gemak een paar uur alleen thuis zijn. Omdat Bambam juist afgestaan is doordat hij teveel alleen thuis was zoeken we wel een gezin waar gezelligheid is en mensen niet te lang en te vaak van huis zijn.

Bambam is een schat van een hond en soms ook erg aandoenlijk. Hij heeft wel  een stoer uiterlijk en houdt ook best van een wild trekspelletje maar hij is ook erg gevoelig. We zoeken echt mensen voor hem die de ras-eigenschappen van een dwergpinscher goed kennen om teleurstelling of irritatie te voorkomen. Een dwergpinscher is een waaks blaffertje, het is een actief hondje en hij vraagt veel aandacht in de vorm van dat hij graag op schoot zit en speelgoed bij je brengt om je uit te nodigen met hem te spelen. Dat moeten mensen dan nog ongeveer negen jaar lang willen in de toekomst want een dwergpinscher kan oud worden. Natuurlijk zal zijn levendigheid en speelsheid wel afnemen als hij hoogbejaard is maar voorlopig is Bambam nog een jonge god.

Bambam heeft één rechtopstaand oortje en één hangend oortje. In het verleden heeft hij een bloedprop in zijn oor gehad waar hij aan geholpen is en sindsdien hangt het oortje.

In principe past Bambam in elke woonomgeving. Een kleine behuizing is geen probleem. Hij kan genoegen nemen met een korte wandeling als het slecht weer is en hij kan mee in de auto of op de fiets om naar het bos te gaan. Meegaan vindt hij sowieso gezellig.

Bambam is bang voor de stofzuiger en de dweil. Wij laten hem absoluut niet tegen de stofzuiger blaffen en zien daar echt de angst achter schuilgaan, zijn hart gaat tekeer als hij de stofzuiger ziet. Bij ons gaat Bambam gezellig naar een andere kamer tijdens het stofzuigen en mag hij op een lekker kluifje knabbelen. Zo is hij het beste af en heeft de minste stress.

Heeft u interesse in Bambam en zou u hem graag in het echt willen ontmoeten? Neem gerust contact met ons op.