Naam: Juuls
Geënt en gechipt: ja
Schofthoogte: ongeveer 50 centimeter
Gewicht: ongeveer 20 kilo
Geboortedatum: december 2016 (geschatte datum)
Adoptiekosten: €125,-
Verblijft in: Voorhout

Over Juuls in het kort

Kan alleen thuisblijven: ja
Kan met kinderen: nee, niet met jonge kinderen. Vanaf ongeveer 14 jaar is geen probleem
Kan met katten: enkel met katten die niet bang zijn voor honden. Als katten wegrennen, gaat ze erachter aan
Kan met anderen honden: ja, eerste kennismaking vindt Juuls wel spannend
Kan mee in de auto: ja
Kent basiscommando’s: ja
Waaks: matig (reageert in een nieuwe omgeving wel op geluiden)
Kan loslopen: ja, behoeft nog wel training/moet onderhouden worden
Jachtinstinct: met vogels niet, met konijnen e.d. wel
Gedrag op straat: loopt keurig mee aan de riem of met de fiets. Andere/nieuwe honden kan Juuls spannend vinden
Gedrag naar bezoek: enthousiast maar middels duidelijke instructies laat Juuls het bezoek met rust

Meer informatie over Juuls

Nederland was wel even wennen voor Juuls. Treinen, auto’s en ook gras was erg spannend. We zien nog steeds dat Juuls sommige (met name nieuwe) situaties spannend vindt. Met geduld en een rustige, positieve maar duidelijke benadering durft zij de situatie vaak toch aan te gaan. Ook het eerste contact met andere honden kan zij in het begin spannend vinden maar verloopt verder prima. Ze gaat een aantal keer per week met een uitlaatservice mee. Dit gaat prima.

Juuls is voor bijna alles enthousiast te krijgen maar rondrennen op het strand en in de duinen zijn toch wel haar favoriet. Ook loopt zij keurig en met plezier naast de fiets. Binnenshuis is ze een relaxte hond (mits ze voldoende haar energie kwijt kan). Ze kan prima een tijd alleen zijn.

We zijn dus voor Juuls op zoek naar een nieuw baasje die naast lief is, ook een geduldige, positieve en een duidelijke aanpak heeft. Het liefst dus een thuis zonder jonge kinderen. Met een andere hond samen zal geen probleem zijn. Tot we iemand hebben gevonden blijft Juuls bij ons en blijven wij met haar naar de hondentraining gaan.

Juuls komt uit Egypte. Daar heeft ze haar eerste maanden samen met haar moeder en wat andere honden in de buurt van een haven geleefd. Rutger werkte toen in Egypte en heeft haar dagelijks gevoerd en verzorgd. In juni 2017 hebben wij Juuls meegenomen naar Nederland waar ze volledig is ingeënt en gesteriliseerd. Juuls heeft dus maar korte tijd ‘op straat’ geleefd en heeft geen honger gekend.

Reden van afstand

Juuls is binnenshuis erg bang is voor vreemde kinderen, wat zich uit in hard blaffen en ‘snappen’. Buiten zien wij dit gedrag niet en ook in het contact met onze eigen dochter van 9 maanden ervaren wij geen problemen. We hebben contact gehad met een gedragskundige. Zij schat in dat met therapie/training Juuls haar angsten en daarbij horende gedrag omgebogen kan worden. Op dit moment is onze thuissituatie, hoe erg wij het ook vinden, te beperkend en niet passend voor de begeleiding die Juuls nodig heeft in de omgang met vreemde kinderen.

Contact

Heeft u interesse in Juuls en zou u haar in levende lijve willen ontmoeten? Stuur ons een mailtje via het contactformulier, wij sturen uw mail door naar de baasjes van Juuls.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.