Bulldog Dirk zat 6 weken opgesloten achter in zijn hok te kwijlen van stress

Dirkje is inmiddels weer thuis.

Dirk is een pup van 8 maanden als hij een 5 jarig kind bijt. Op 8 mei 2017 wordt hij in beslag genomen. In de opslag moet hij na drie weken een test ondergaan. Omdat de verzorgers van de opslag bang voor hem zijn is hij nooit uit zijn hok geweest. Terwijl Dirk zit te kwijlen van de stress achter in zijn hok zijn de testers van het asessment-team van de faculteit Diergeneeskunde van de universiteit Utrecht toch voor zijn tralies enkele onderdelen van de agressietest gaan uitvoeren, de gedragsreacties van een doodsbange hond vol stress zijn voorspelbaar en vallen naar de mening van stichting Hond in Nood nooit eerlijk uit.

Dirk is strak aangekeken voor zijn hok,
Er werd een pop in zijn richting gebracht en snel weggetrokken,
Een paraplu voor zijn hok opengeklapt,
Een hond voor zijn kennel gezet,
Een testpersoon heeft een slagbeweging naar Dirk gemaakt.
Dirk heeft alleen maar achterin een hoekje gezeten, waarschuwend gegromd en hevig gekwijld.

De eigenaars van Dirk dienden een klaagschrift in met behulp van Helly Gaus waardoor Dirk van de rechtbank naar stichting Hond in Nood mocht om in één week te beoordelen of Dirk trainbaar zou zijn.

Filmpjes

Uit het risico-assessment van de Universiteit Utrecht:

rissico assessment Dirk 2

risico assessment dirk haarlem

Onder:
Terugkomdag Dirk en baasje, oefenen met hulpkind Syenne van 11 jaar.