Naam hond: Saar
Verblijft in: Lutjebroek
Op de website sinds: 26-06-2018

Over Saar in het kort

Kan alleen thuisblijven: Kan wel alleen, niet te lang.
Kan met kinderen: Kan prima met onze kinderen. Is energiek en kan dan wat onstuimig zijn. Daardoor lastiger met kleine kinderen.
Kan ze vanuit haar enthousiasme omver lopen.
Kan met katten: nee
Kan met andere honden: is dominant naar andere honden.
Kan mee in de auto: Ja
Kent basiscommando’s: Zit, terug, lopen, klaar
Waaks: ja, zeer waaks
Kan loslopen: is een erfhond, komt niet van ons erf af.
Jachtinstinct: Ja
Gedrag op straat: Komt ze in principe niet. Kan wel aan de lijn lopen.
Gedrag naar bezoek: In eerste instantie energiek en enthousiast. Daarna rustig.

Geschiedenis van Saar

We hebben Saar met 13 weken gekocht bij een geregistreerd fokker.

Meer informatie over Saar

Saar is ontzettend lief. Vindt het geweldig om aandacht te krijgen en buiten te spelen. Houdt van rennen. Wil heel graag aangehaald worden en zit het liefst bij je. Haar primaire focus is het gezin.
Absoluut een veilig gevoel. Is onderdanig naar de gezinsleden toe. Vriendjes en vriendinnetjes kunnen komen spelen. We sluiten haar soms wel op omdat sommige kinderen haar eng vinden.
We zijn direct met haar op training gegaan. Echter, de trainster vond onze hond ongeschikt voor de training omdat ze iedere keer te zeer gefocust was op de andere honden waardoor teveel afgeleid. We zijn gestopt.
Saar is voor ons gezin een heel lief en aanhankelijk beest. Ze wil graag bij je zijn.
Wij zijn in eerste instantie wat geschrokken van het feit dat ze fel kan reageren. Volgens de fokker hoort dat bij het ras. Ze corrigeren elkaar op deze manier.
We hebben een bordeaux dog van een paar jaar ouder. Ze was vrij snel dominant over hem. Ze kan naar deze hond ook fel reageren uit dominantie. Inmiddels heeft hij een paar wonden in zijn wang.
Ook heeft ze in een schrikreflex naar onze dochter gehapt. Ze lag te slapen en schrok toen onze dochter opeens bij haar kop zat. Van een hondenkenner hebben wij begrepen dat dit een reflex moet zijn geweest. Als ze daadwerkelijk had willen bijten, waren de gevolgen ernstig geweest. Dat is nu niet het geval.
Saar is waaks en blaft graag naar wat er langs komt. Voor ons heel prettig omdat wij in het buitengebied wonen.

Reden van afstand

Zoals als eerder aangegeven is Saar erg energiek en enthousiast. Ook gaat ze achter katten aan. Ze heeft onze kat weggejaagd. Verder is ze dominant naar onze andere hond. Bovendien heeft ze – vanuit een reflex – naar onze dochter gehapt (met als gevolg een paar schrammen). Ook werken wij beide fulltime. Voor een hond als Saar is dat teveel. Ze heeft meer begeleiding nodig.
Deze optelsom heeft er uiteindelijk toe geleid dat wij hebben besloten om haar door een ander gezin op te laten nemen.

Aandachtspunten

Goed op eten letten. Ze wordt snel dik.

Heeft u interesse in Saar? Stuur een mailtje naar ons en wij sturen u door naar de huidige baasjes van Saar.

Filmpje

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.