Knappe puber zoekt evenwichtig baasje

Naam hond: Hero
Ras: Kruising
Geslacht: Reu
Geboortedatum: 29-08-2018
Gecastreerd: Ja
Geënt: Ja
Gechipt: Ja
Schofthoogte: 50 cm
Gewicht: 13 kg
Adoptiekosten: € 125,-
Verblijft bij eigenaars in: Wapse (Drenthe)

Over Hero in het kort

Kan alleen thuis blijven: Ja
Kan met kinderen: Ja, oudere kinderen
Kan met katten: nee
Kan met anderen honden: ja
Kan mee in de auto: ja, zie beschrijving
Kent basiscommando’s: ja
Waaks: ja
Kan los lopen: ja, in losloopgebieden
Sterke jachtdrift: nee
Gedrag op straat naar andere honden: Als Hero een hond kent kan hij prima samen met ze wandelen en spelen buiten. Nieuwe honden vindt hij spannend, reageert defensief, vooral als hij aangelijnd is. Als hij wat zekerder wordt, ouder wordt, zal dit allemaal wel minder worden.
Gedrag naar bezoek: voorzichtig nieuwsgierig, vriendelijk, soms wat op z’n hoede.

Meer informatie over Hero

Beschrijving van het baasje van Hero:

KNAPPE PUBER ZOEKT EVENWICHTIG BAASJE!
Hero is een hele mooie, lieve, energieke en tikkeltje eigenzinnige middelgrote hond. Hij is net een jaar en wil dus nog heel graag spelen. Hij is zindelijk en gecastreerd. Maar hij moet natuurlijk nog wel wat dingen leren, vooral om goed te luisteren, maar dat geldt voor elke puber 😉 Gelukkig is hij slim en pakt hij dingen snel op, ook past hij zich snel aan in nieuwe situaties.
Hij wil graag bij je zijn en kiest zijn momenten om aangehaald en geknuffeld te worden.

Hij wil ook graag met andere honden spelen, maar is geen allemansvriend. Van sommige honden wordt hij onzeker en reageert dan defensief, vooral aangelijnd. Maar als het vertrouwen er eenmaal is gaat het prima. Hij kan dan ook heel goed bij iemand die al een middelgrote tot grote (niet al te dominante) hond heeft waar hij mee kan ravotten en waarvan hij ook nog veel kan leren.
Maar alleen kan hij ook goed. Het is vooral belangrijk dat iemand de ruimte heeft waar hij lekker kan spelen en rennen. Want zoals elke jonge hond moet hij uiteraard wel zijn energie kwijt kunnen.

Wel kan hij al prima een aantal uren alleen thuis blijven.
Hero logeert momenteel voor een poosje in Drenthe, waar hij wat meer ruimte heeft.

Aandachtspunten

Hij vindt autorijden erg spannend, heeft wat last van wagenziekte. Met medicijnen is dit prima te ondervangen. Met training kan hij hier langzaam aan gewend raken en meestal wordt het vanzelf minder als ze wat ouder worden.

Geschiedenis van Hero

Hero komt uit Roemenië en is met de leeftijd  6 maanden naar Nederland gekomen.

Reden van afstand

Van kleine kinderen, katten of een hectisch gezinsleven wordt Hero hyperactief, dus dat is geen goede situatie. Dat is dan ook de reden dat hij op zoek is naar een nieuw gezinnetje. Mensen die een rustige thuissituatie hebben, tijd en liefde aan Hero kunnen geven, lekker willen wandelen en het leuk vinden hem nog wat te leren, zou geweldig voor hem zijn. Als er bij dit nieuwe baasje/deze nieuwe baasjes dan ook nog een lekkere tuin aanwezig is en het huis in een rustige en/of landelijke omgeving staat (Hero is geen stadshond) is het plaatje helemaal compleet!

Contact

Heeft u interesse in Hero? Stuur uw mail met uitgebreide motivatie, woon/werk en gezinssituatie naar het contactformulier, wij zorgen dat uw bericht direct doorgestuurd wordt naar de huidige baasjes van Hero.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt! Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn. Deze partij bepaalt zelf de adoptiebijdrage van de betreffende hond en heeft het alleenrecht op de bijdrage.