Asielhond Boef krijgt extra begeleiding van Hond in Nood

Foto’s onder: Boef met trainster van stichting Hond in Nood

Update:

Boef is bij iemand die verbonden is aan het asiel in huis geplaatst, een trainer, en op basis van zijn gedrag daar in huis is Boef later geëuthanaseerd.

Update:

Boef wordt verder getraind door medewerkers van het asiel, stichting Hond in Nood gaat op verzoek van het asiel trainen met Bowdy.

Eerder bericht:

Als je al zo jong in het asiel moet wonen en barst van de energie kun je wel een beetje extra hulp gebruiken. Maar niet alleen voor een leuk uitje, Boef heeft ook sturing nodig bij zijn gedrag. Boef was net gestart met zijn training bij ons toen hij geveld werd door kennelhoest waardoor hij een aantal weken niet meer mee kon. Daarna werd hij gecastreerd en kort daarop geadopteerd. Van die plaatsing is hij terug gebracht naar het asiel. Boef start nu weer wekelijks met de training bij Hond in Nood.

Boef is op zoek naar een baasje. Zijn nieuwe baasje moet wel ervaring hebben met drukke honden en met name het pubergedrag. Ook trainingservaring is een must omdat Boef je niet eindeloos de tijd geeft om na te denken wat je het beste kunt doen wanneer hij springt, in de lijn hapt, gromt of ander gedrag vertoont waarop actie of geen actie gewenst is, en beter nog het gedrag zoveel mogelijk zien te voorkomen.

Boef verblijft in dierentehuis Stevenshage te Leiden.