Geslacht: teef/gesteriliseerd
Leeftijd: 6,5 jaar
Schouderhoogte: 62 cm

Informatie over Shayla

Verhaal van haar huidige baasje

“In januari 2018 is Shayla aan mijn bestaande roedeltje toegevoegd, na 1,5 jaar als “vergeten hond” in Scooby te hebben doorgebracht. Nu heb ik het verdrietige besluit moeten nemen om 2 van mijn 3 honden te herplaatsen, omdat mijn gezondheid de afgelopen tijd achteruit is gegaan en ik daarmee ook Shayla en de andere hond niet meer kan bieden wat zij nodig hebben.

Shayla is een erg lieve dame. Met de andere twee honden (Jack Russell teefje en Basset reu) kan zij prima opschieten. Met de Basset is het lekker lomp spelen en rennen, met het kleine teefje doet zij voorzichtiger en zij laat zich regelmatig door haar afsnauwen. Shayla is echt een hond die een sociaal soortgenootje moet hebben. Het liefst ligt zij bij de andere honden en gebruikt zij de Basset als kussen.

Vanaf het begin kon zij ook goed met Ozzy, de zwarte kater die ook deel uitmaakt van ons gezin. In huis snuffelt ze aan hem en ze kunnen uit 1 bak eten. Buiten vindt ze het van tijd tot tijd erg leuk om Ozzy op te jagen. Bijft hij staan, dan rent ze gewoon langs hem heen. Shayla heeft nooit een poging gedaan om Ozzy iets aan te doen en zij respecteert hem ook wanneer hij haar een tik probeert te geven. Soms rent de kat achter haar aan, dus het is echt spel tussen die 2. In de tuin wonen ook nog kippen (in een ren) en naast het soms uitdagen om te spelen, kijkt ze daar niet naar om.

Ik kan helaas weinig meer met haar wandelen. De laatste tijd wel geprobeerd en dan trekt ze uit enthousiasme. We zijn begonnen met een gentle leader en daar begint ze aan te wennen. Ze loopt dan perfect mee. Naar andere honden tijdens de wandeling kan zij soms lelijk doen. Ook dat is met de gentle leader prima op te lossen. Gedrag komt (denk ik) voort uit onzekerheid, want Shayla is normaal juist erg sociaal naar andere honden die op bezoek komen. Wellicht ook doordat ze weinig aan de riem buitenkomt.

In huis geniet Shayla van de aandacht en ze komt vaak zelf een knuffel halen of ze komt gezellig bij je liggen op de bank. Bij ons wonen geen kinderen, maar kinderen die op bezoek komen worden vriendelijk begroet en regelmatig opgezocht voor een knuffel. Shayla is erg zachtaardig. Ik verwacht dan ook geen problemen met kinderen vanaf 8 jaar. Ik ben veel thuis, dus de honden zijn niet veel alleen. Maar af en toe een paar uurtjes is geen probleem voor Shayla, mits zij het gezelschap van een andere hond heeft.

Dol op water om te pootjebaden en ze heeft hier een zwembadje in de tuin staan. Ze vindt het heerlijk om in het water te staan. Ze reageert niet op onweer of op vuurwerk.

Shayla is prima zindelijk en autorijden is geen enkel probleem, vaak springt zij er al zelf in. Shayla kan niet loslopen, tenzij het een omheind veld betreft.

Een aantal maanden geleden moest helaas Shayla’s staart geamputeerd worden, omdat zij deze kapot bleef slaan in haar enthousiasme en dit erg pijnlijk was. Op 30 april is Shayla’s gebit onder narcose schoongemaakt.”

Contact

Bij interesse in Shayla kunt u direct contact opnemen met Greyhounds in nood via deze link

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt! Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn. Deze partij bepaalt zelf de adoptiebijdrage van de betreffende hond en heeft het alleenrecht op de bijdrage.