Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Schofthoogte: 52 cm
Gewicht: 18 kg
Geboortedatum: 10-08-2008
Adoptiekosten: € 270,- (gesteriliseerd)
Woont nu in: Warmond

Hoe gaat het nu met …

Het opvanggezin heeft Ginger geadopteerd.

Dierenarts Laura Ratiu heeft in de buurt van haar praktijk een buitenplaats geschikt gemaakt om honden te laten verblijven, veilig van de gevaren in de Roemeense straten. Deze  buitenruimte is verdeeld in drie delen en voorzien van hokken om te schuilen. Er verblijven drie roedels van elk drie tot zes honden. De honden krijgen dagelijkse verzorging en voor Roemeense begrippen hebben zij het er niet slecht. Een paar honden wonen er voorgoed omdat zij ongeschikt zijn als gezelschapshond. De rest van de honden rouleert zoveel mogelijk door adopties in- en buiten Roemenië.

Ginger is een aantal jaren geleden aan komen lopen en na sterilisatie in het buitenverblijf opgenomen. Ze had het er aanvankelijk naar haar zin en deed het goed. In 2012 was stichting Hond in nood in Roemenië en bezocht de buitenkennels. Ginger viel ons direct op door haar vriendelijkheid naar ons toe. We hebben een aantal van de meest geschikte en vriendelijkste honden uitgekozen om in Nederland een nieuw bestaan te krijgen. Hierdoor kwam ook weer ruimte vrij in de buitenplaats voor nieuwe honden in nood.

De dagen voor het geplande transport was dierenarts Laura Ratiu op vakantie. Een collega van haar nam waar en haalde de drie door ons gekozen honden op om ze voor te bereiden op de reis naar Nederland. Het drietal (Beer, Hope en Ginger) kregen de laatste medische checks, ontworming, een wasbeurt en verbleven in een kleine ruimte binnen de praktijk. Ginger en Hope, de twee teefjes, kenden elkaar wel maar er had altijd een hek tussen de twee gestaan. Binnen in de kleine ruimte kregen ze onenigheid. Nadat Ginger en Hope een kleine schermutseling hadden gehad en Hope een wondje aan haar oor, is Ginger er tussenuit gehaald en terug gebracht naar de buitenkennels waar zij toen al drie jaar woonde. De vervangende dierenarts besloot daartoe, wij hebben ons er toen bij moeten neerleggen.

Het zat de dierenarts steeds minder lekker dat Ginger menselijk contact ontzettend leek te missen. Tijdens de dagelijkse verzorging in de buitenkennels was ze ongelofelijk blij als er eindelijk iemand kwam, ging op haar rug liggen en verkoos de kroelsessie boven de dagelijkse traktatie. Opnieuw werd Ginger naar de praktijk gehaald en in contact gebracht met mensen, honden en katten. Geen enkele keer is er onvriendelijkheid geconstateerd. Het leek erop dat Ginger in 2012 gewoon pech heeft gehad en haar kans had gemist.

Tijdens de reünie van stichting Hond in nood (in augustus 2015), waar dierenarts Laura uit Roemenië bij aanwezig was, is Ginger ter sprake gebracht met het verzoek of ze naar Nederland kon komen. We hebben volmondig ja gezegd en op 12 augustus 2015 kwam Ginger aan in Warmond.

Meer informatie over Ginger

Verhaal van Ginger ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Vanaf het moment dat Ginger bij ons uit haar reisbench stapte, viel op hoe sociaal ze is met mensen. Ze kwam direct vrolijk uit de bench, stapte de woonkamer binnen met een brede kwispel en was direct aan te halen. Beertje, haar maatje waar ze jaren mee gewoond heeft in Roemenië , herkende haar direct! De hereniging was bijzonder mooi om te zien. Beer is geadopteerd door ons en het is voor Ginger fantastisch dat hij haar voor is gegaan en al zo stabiel is.

Beer is vaste hulphond bij onze “ trainingen van moeilijke honden” van Hond in balans en na  ongeveer een week wennen in huis en wandelen in de buurt, is Ginger ook meegegaan naar de trainingshal. Ze vindt het er ontzettend leuk. Samen met Beer mag ze in de hal lekker rondlopen, begeeft ze zich tussen de mensen en is compleet op haar gemak. Inmiddels heeft ze zelfs een aantal keren als oefenhond opgetreden waar wij zeer verheugd over zijn. De honden die bij ons komen trainen hebben onder andere vaak agressie naar andere honden. Om dit gedrag om te buigen maken we gebruik van oefenhonden, die sociaal zijn en geen reactie geven op de agressie. Ginger kan dat uitstekend.

Ginger is een fijne hond om mee te wandelen, zonder agressie naar wat of wie dan ook. Ginger kijkt tijdens het wandelen heel veel op om oogcontact te maken. Ze kent inmiddels haar naam erg goed als opdracht om naar je toe te komen, net als even fluiten. Ginger loopt aan een lange lijn, het is nog te vroeg om los te laten lopen. Wij verwachten dat zij op niet al te lange termijn los kan, wanneer we zeker weten dat een schrikreactie haar niet meer tot op een lopen zet.

De dingen waar Ginger nog van kan schrikken zijn harde geluiden en onweer. Van grotere kinderen is zij niet zo bang, kleine drukke kinderen vind zij minder leuk. Ze kiest voor weglopen van het drukke kind, er is geen enkele agressie naar iets of iemand waar zij bang van is. Ook heeft Ginger nog geen enkele keer geblaft, niet naar iemand of iets, ook niet bij het horen van de bel of iemand die langs de tuin passeert.

Kortom, Ginger is een erg lieve, sociale en makkelijke hond. Ze kan alleen thuis blijven, is zindelijk en blaft niet. Ze houdt ontzettend van knuffelen. Ze zoekt heel graag contact, hetzij voorzichtig in het begin, maar zodra ze je vertrouwt kan ze haar geluk niet op. Ze is overal aan te raken, makkelijk te borstelen of af te drogen. Prima met andere dieren.

Ginger is volledig up-to-date gevaccineerd, ontwormd en ontvlooid. Haar tanden zijn wat bruin en versleten en in één tand zit een breuk. Op de agenda staat op korte termijn een dierenartsbezoek gepland voor een beoordeling over het gebit. Haar vacht is lang en vergt verzorging. De lange haren op haar achterste zijn verwijderd in Roemenië omdat het te klitterig was. De rest van de vacht is in goede conditie en moet regelmatig uitgeborsteld worden.

Slideshow

Ginger is geadopteerd door opvanggezin