Het laatste bericht staat bovenaan

30 april 2016, Govert wordt geadopteerd

De laatste training van Govert bij stichting Hond in nood, nu samen met zijn nieuwe baasjes. Aan het eind van de training de officiële overdracht van Govert aan Ellen en Erik. Een brok in de keel van Annelies, en tranen van blijdschap maar ook van verdriet. Want wat heeft Govert toch een plek weten te veroveren in haar hart. Daar ga je Govert, maak er wat van. Ellen en Erik laten zich verder begeleiden door een hondenschool bij hen in de buurt.

29 april 2016

Govert is op bezoek bij zijn toekomstige baasjes Ellen en Erik in Heerlen. De tuin is een genot voor Govert. De omgeving ook, wat komt de bofkont mooi te wonen. Annelies is verheugd over deze kans op een mooi hondenleven. Govert laat zich van de spanning nog even van alle kanten zien. Poepen in de huiskamer en bijten in de broekspijp van Erik. Het is hem vergeven. Morgen komen Ellen en Erik meetrainen met Govert. Daarna mag hij mee naar zijn nieuwe huis.

24 april 2016

Govert krijgt bezoek van Ellen en Erik uit Heerlen. Een actief jong stel en zij zijn op zoek naar een jonge zeer actieve hond die ook van knuffelen houdt. Trainen met een hond zien zij als een mooie bindingsmethode, en als team samen te werken is de ultieme wens. Het klinkt als muziek in onze oren.

Zullen zij na een ontmoeting met Govert nog steeds enthousiast zijn? Ellen en Erik gaan niet over één nacht ijs. Zij bereiden zich goed voor en hebben er goed over nagedacht. Ze willen graag met Govert verder.

23 maart t/m 30 april 2016

Govert in training bij Hond in nood.

Annelies werd de reddende engel van Govert, toen zij hem met zijn hele rugzak mee naar huis nam uit een benarde situatie waarin Govert geen leuk leven had. Govert bleek zelf niet bepaald een engel en binnen een paar dagen zat Annelies met de handen in het haar. Govert wist het hele huishouden te ontregelen en dat van de oude blinde hond van Annelies. Met steun van de moeder van Annelies konden de honden even gescheiden leven. Na een telefoontje aan stichting Hond in nood werd afgesproken Govert te laten castreren en twee weken later naar de trainingen te komen.

Annelies kreeg een spoedcursus hondengedrag van Govert zelf, de theorie was haar al reeds bekend. Govert liet de praktijk in al zijn glorie realiteit worden waarmee hij het geduld en de (on)zekerheid van Annelies danig op de proef stelde. Maar de aanhouder wint. En alle inzet werd beloond. Govert kreeg rust, vond zijn hobby in samenwerken door met Annelies balletjes te apporteren, testosteron speelde geen rol meer en Govert werd nog leuk en bijzonder lief ook. Toen werd het tijd om te zoeken naar een forever home…

Govert ten tijde van het zoeken naar een nieuwe baas.