Afkomstig uit: Roemenië

Waaks: Nee
Kan loslopen: Ja
Jachtinstinct: Nee
Gedrag op straat: Goed, Heidi trekt niet en is vriendelijk naar andere honden en mensen.
Gedrag naar bezoek: Goed, is nieuwsgierig naar bezoek en ontvangt dan graag een aai.

Heidi komt uit Roemenië. Toen zij ongeveer 2 maanden oud was is ze door de dierenarts waar de stichting mee samen werkt opgenomen en heeft zij geleefd op een smal stuk grond.
Op dit afgesloten stukje grond was zij veilig voor de gevaren van het straatleven in Roemenië en heeft zij met andere honden samen geleefd. Hier stonden een paar hokken en hadden zij pallets om op te liggen. Dagelijks kwam er iemand van de praktijk ze eten en een beetje aandacht geven.

In november 2012 was stichting Hond in nood in Roemenië, in de stad Timisoara. In die twee weken kwamen zij ook in de bewuste “buitenkennels” van dierenarts Laura Ratiu. Toen al hebben zij Heidi ontmoet, wat u kunt zien op het filmpje in het youtube album van Heidi. Ook Beer en Ella leefden daar, en meer honden die inmiddels al een paar jaar geadopteerd zijn. Beer is in januari 2013 overgekomen, en Ella (Ginger) in augustus 2015. Voor Roemeense begrippen hebben de honden het in deze situatie niet slecht. Zij leven dan wel niet binnenshuis, maar ze zijn buiten gevaar en krijgen goed voer en de beste medische verzorging. De dierenarts houdt veel van hen. In de voorbijgaande jaren zijn de honden ouder geworden, en kwetsbaarder. De koude winters buiten zijn zwaar. Heidi is nu ongeveer zes jaar en haar is een leven gegund in een warm huis en in een warme mand. Wetende hoe dankbaar Beer Ella en de anderen zijn, de harde pallet te verruilen voor de mand of de bank, maakt ons ontzettend blij Heidi ook te hebben mogen verwelkomen in nederland. Ella Beer en Heidi hebben elkaar inmiddels ook weer teruggezien in Voorhout.

Meer informatie over Heidi

Verhaal van het gastgezin:

Omdat Heidi vanaf de leeftijd van twee maanden op het langwerpige stuk grond heeft gewoond, niet binnenshuis leefde, niet op straat wandelde en geen bezoek van vreemde mensen ervaren had, waren we ons ervan bewust dat Heidi misschien wel angst zou hebben voor wandelen op straat en vreemde mensen.

Maar wat heeft het meisje ons verbaasd. Natuurlijk bijna alles was nieuw en spannend voor haar en dat kon je zien maar ze was niet angstig. Ze nam alles voorzichtig in zich op en langzaam hebben we alles opgebouwd. Al snel liep ze relaxed mee op straat en genoot ze van alle aandacht en het feit dat ze ook lekker mee naar binnen mocht.

Binnen 2 dagen was Heidi binnen zindelijk. Eerst heeft ze nog een paar dagen haar behoefte in de tuin gedaan en toen hebben we haar geleerd dat ze buiten op straat haar behoefte moet doen. Dit heeft ze echt heel goed en snel geleerd.

Heidi ging gelijk goed met onze honden (wij hebben 2 honden, een kat en 2 vogels) en met alle mensen sloot ze gelijk vriendschap. Heidi is ontzettend lief en een grote knuffel.

Als Heidi buiten andere honden tegen komt loopt ze die rustig voorbij. In het begin ging ze stil staan als ze een andere hond zag naderen. Inmiddels loopt ze gewoon rustig de hond voorbij of als een hond haar niet te druk benadert zal ze voorzichtig even ruiken. Maar is een hond te druk dan loopt ze liever rustig door.

Onze kat daar wilde ze eerst achteraan maar een simpele “Nee” is genoeg om haar te doen stoppen en dat heeft ze ook snel opgegeven. Nu blijft ze gewoon lekker liggen en kijkt ze rustig wat onze kat allemaal doet. Bovendien had onze kat ook heel goed door dat als ze blaast als Heidi te dicht bij haar kwam, dat Heidi terug deinsde en ze dus niets van Heidi te vrezen had. Nu kunnen ze elkaar al in een kleine ruimte bv de gang gewoon passeren zonder dat ze reageren.

Verder hebben we nog 2 vogels, daar heeft Heidi totaal geen interesse in. Als de vogels los vliegen kijkt ze hooguit even maar neemt niet eens de moeite om op te staan.

Voor een borstelbeurt gaat ze heerlijk liggen en daar geniet ze volop van. Ze gaat heel graag uit en na een week dat ze bij ons was hebben we haar op een veilig stuk voor het eerst losgelaten. In het begin was ze rustig aan het snuffelen en nam ze alles in haar op. Nu als ze los gaat speelt ze ook met onze andere honden en gaat ze zelfs zwemmen, iets wat ze nog nooit heeft gedaan. Oh wat geniet ze van deze uitjes. Heidi luistert goed en houdt de baas goed in de gaten.

Heidi kan goed alleen blijven. Ze gaat rustig liggen slapen, sloopt niets en blaft ook niet. Uiteraard is ze wel in gezelschap van onze 2 honden. Heidi is gewoon los in de kamer en zit niet in een bench.

Heidi is een ontzettend lieve hond die goed luistert en binnen en buiten heel goed gedrag vertoont. Ze is vriendelijk naar alles en iedereen. Een grote zachte knuffelkont. Heidi geniet gewoon volop van haar nieuwe leventje. Wie voor Heidi gaat heeft een vriendin voor het leven.

Aandachtspunten

Geen aandachtspunten behalve dat ze een dikke vacht heeft. Ze zal wat geborsteld moeten worden maar het verharen valt erg mee ten opzichte van toen ze net in nederland kwam.

Heidi is geënt, ontwormd, ontvlooid, gechipt en heeft een paspoort. Heeft u interesse in Heidi? Neem dan contact met ons op voor meer informatie of een kennismaking.