Leeftijd: ong. 4 jaar
Zindelijk: Ja
Waaksheid: Waaks
Kan loslopen: Nee
Kan bij andere honden: Alleen bij teefjes
In asiel sinds: 30 januari 2019

Meer informatie over Enzo

Enzo verblijft in dierenasiel Louterbloemen in Dordrecht:

Enzo is een knappe kruising Herder van ongeveer 4 jaar oud. Ongeveer een half jaar geleden stond Enzo vastgebonden aan een bankje midden in een natuurgebied. Hij was samen met een Jack Russel Terrier achtergelaten door zijn eigenaar. Het bleek geen gemakkelijke klus te zijn om Enzo op dat moment te bevrijden van het bankje en mee te nemen naar het asiel. Hij was logischerwijs in paniek, angstig en reageerde agressief als je hem wilde benaderen. Uiteindelijk is het gelukt Enzo mee te nemen waarna hij kon acclimatiseren in het asiel. Het heeft lang geduurd voordat Enzo zich liet aanlijnen. Een eigenaar heeft zich nooit gemeld en was helaas niet meer te achterhalen. Via via kwamen we erachter dat Enzo bij iemand heeft gewoond waarbij hij nauwelijks werd uitgelaten. Hij zou daar uitvallen naar alles en iedereen maar de persoon zelf kon wel alles met hem doen. Helaas meer informatie dan dit hebben we niet gekregen.We zagen een getraumatiseerde hond. Een hond die geen enkel vertrouwen heeft in de mens. Om zijn gedrag te doorbreken heeft Enzo op advies van de dierenarts gedragsmedicatie gekregen. Hierdoor zagen we steeds meer verbetering en gaf hij ons openingen om toenadering te zoeken. Enzo is nu zover dat zijn vaste verzorgers hem vertrouwen en hij hun. Dit heeft wel enkele maanden geduurd.

Het lijkt er op dat Enzo niets gewend is. Als hij buiten loopt en hij ziet vreemde mensen in de verte of vreemde honden dan reageert hij heftig door te blaffen en wil ernaar toe. Dit gedrag is moeilijk te doorbreken met iets lekkers of een speeltje. Wel is Enzo gek op voetballen. Het liefst verzamelt hij er tien en legt ze allemaal bij elkaar. Hij vind het geweldig om je uit te dagen, maar samen spelen dat vind Enzo lastig. Hij wil al het speelgoed namelijk het liefst zelf houden, afgeven heeft hij nooit geleerd. Wel kun je met Enzo ruilen van speelgoed alleen komt hij het speelgoed niet bij je terug brengen. Gelukkig zien we in het gedrag van Enzo dat hij ook plezier uit dingen kan halen.

Zoals uit het verhaal is af te leiden zoeken we voor Enzo een ervaren eigenaar. Het liefst iemand die alleen woont zonder andere dieren in huis. Een ervaringsdeskundige van het ras Herder en iemand die met Enzo aan de slag wil gaan en zijn vertrouwen 100% wil winnen. Iemand die stevig in zijn schoenen staat, niet over zich heen laat lopen en die met Enzo wil gaan trainen. Het zal veel tijd gaan kosten in het begin om zijn vertrouwen te winnen. Dus regelmatig een bezoek aan Enzo zal de band zeker verbeteren.

Contact

Ziet u deze uitdaging wel zitten en bent u op zoek naar een maatje? Dan nodigen wij u graag uit om contact op te nemen met dierenasiel LouterBloemen.

Enzo verblijft in dierenasiel Louterbloemen in Dordrecht: 078-6137902https://louterbloemen.nl/, info@louterbloemen.nl

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt! Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn. Deze partij bepaalt zelf de adoptiebijdrage van de betreffende hond en heeft het alleenrecht op de bijdrage.