Naam hond: Luna
Geboortedatum:12-06-2012
Adoptiekosten: € 125,-
Verblijft thuis in: Rijswijk
Bijzonderheden: ja, mist linker achterpoot

Over Luna in het kort

Kan alleen thuisblijven: ja
Kan met kinderen: ja oudere kids
Kan met katten: ja Luna kan met katten
Kan met anderen honden: wisselend, geen kleine honden
Kan mee in de auto: ja
Kent basiscommando’s: ja. Zit, lig, af, kom hier, in de mand en “luid”
Waaks: ja
Kan loslopen: nee (zie tekst bij meer informatie)
Jachtinstinct: nee
Gedrag op straat: kan blaffen naar andere honden
Gedrag naar bezoek: vriendelijk

Luna is op 2 jarige leeftijd door ons geadopteerd vanuit Bosnië. Ze was aangereden door een auto en aan haar lot overgelaten.
Na de amputatie van haar linker achterpoot is ze naar Nederland gekomen, ze heeft absoluut geen hinder van het feit dat ze een achterpoot mis, ze rent menig hond eruit.

Reden van afstand

Luna is als derde hond in ons gezin komen wonen. De andere honden zijn nu 8 en 13 jaar oud. Ze hebben met elkaar een lange tijd vredig geleefd. Toch is het sinds een jaar niet meer zo vredig en ontstaan er spanningen waarbij Luna steeds de overhand heeft. Vooral onze Malthezer heeft het flink te verduren en onlangs heeft Luna hem echt te grazen genomen. Wij vinden het niet meer verantwoord tegenover de anderen en die waren er eerder dan Luna. Hoe het ons ook spijt, we hebben geen andere keus.

Meer informatie over Luna

De beslissing om Luna af te staan gaat ons zeer aan het hart en hebben wij goed overdacht. Luna is als hond alleen een hele lieve hond. Ze legt haar poot op onze schoot als we haar knuffelen, ze is erg aanhankelijk en trouw, ze speelt ook erg lief, ze is nieuwsgierig en wil het liefst overal bij zijn. Ze is gek op haar balletje en ook het spelletje “zoek de bal” vindt ze geweldig, wat dat betreft is ze een echte Herder.  Ze is rustig in huis en luistert goed. We denken dat Luna vroeger in Bosnië wel een thuissituatie heeft gekend, ze heeft geen moeite gehad zich aan te passen binnenshuis. Als er bezoek komt blaft Luna even maar is verder vriendelijk. Als ik haar naar de mand stuur luistert ze en is direct stil.

De problemen die luna heeft zijn alleen gericht naar andere honden. Ze blaft op straat naar andere honden. Trekken aan de lijn doet ze niet meer sinds ze een Gentle Leader draagt. We laten Luna niet graag loslopen. We zijn bang dat ze wegloopt en er is hier veel verkeer. Het blaffen naar andere honden is voor ons lastig te trainen omdat we niet in de gelegenheid zijn Luna apart uit te laten van de andere twee honden. We denken ook dat ze minder zou blaffen als de andere honden er niet bij lopen.

We hopen voor Luna op een nieuw thuis waar ze alle aandacht krijgt om begeleid te worden in haar gedrag naar andere honden als het nodig is, en waar ze niet persé in contact hoeft te komen met andere honden. Ook een prikkelarme omgeving is beter voor haar dan in de omgeving waar ze nu woont, ze wordt nerveus van teveel prikkels.

Aandachtspunten

Een consequente omgang met Luna zou haar goed doen, op basis van positieve training en mensen die een Herdershond gewend zijn. Wij zijn te zachtaardig voor haar karakter.

Filmpje

Contact

Heeft u interesse in Luna? Stuur uw motivatie en gezin/woon/werk situatie naar ons toe via het contactformulier, wij sturen uw mail door naar de baasjes van Luna

(ps. wilt u erbij vermelden dat het om Luna met drie poten gaat om vergissing met de andere herder Luna op de site te voorkomen)

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.