Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Gewicht: 7 kg
Schofthoogte:
Geboortedatum: 08-04-2010
Adoptiekosten: € 270,- (gesteriliseerd)
Woont nu in: Hellevoetsluis

Hoe gaat het nu met …

Lees het verhaal Hertha (nu Sara), dakloos jong moedertje (03-04-14)

Hertha in het kort

Zindelijk: ja

Kan mee in de auto: ja

Kan alleen thuis blijven: ja

Kan met andere honden: ja

Kan met katten: ja

Kan met kinderen: ja

Gedrag op straat: goed

Hertha werd gezien in Roemenië met haar pups, aan de rand van een drukke weg. Stichting Hond in nood heeft haar daar weg laten halen. Ze werd met pups opgevangen bij onze dierenarts in Timisoara. Helaas kregen ze Distemper, waar de pups aan zijn overleden. Hertha heeft het overleefd en er geen blijvende schade aan overgehouden. De hoge kosten voor haar behandeling zijn betaald door donateurs. Tevens had ze een hernia (Umbilical hernia) onder haar buik, waar ze aan geopereerd is tegelijk met het steriliseren. Door herhaaldelijk drachtig te zijn werd het steeds groter. Ze heeft er een slappe huid aan overgehouden.

De genezing van Hertha is mede mogelijk gemaakt door donateurs.

Meer informatie over Hertha

Verhaal van Hertha ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Hertha is een klein hondje met de bouw van een teckel. Ze woont in huiselijke situatie met vier reuen. Ieder is erg verdraagzaam naar haar. Hertha is vriendelijk en deemoedig naar de andere honden. Daarom wordt ze prima geaccepteerd. Het is een erg rustig hondje. Wandelen vind ze ontzettend leuk, ze luistert goed naar haar naam. Na het wandelen doet ze graag een dutje. Hertha is een ontzettend vriendelijk en sociaal hondje. Prima geschikt voor oudere mensen. Ze ligt graag bij je en legt haar hoofdje op schoot. Hoewel Hertha erg lief voor kinderen is, zien we haar graag bij een rustige familie/echtpaar/koppel of echtpaar met kleinkinderen. We denken dat ze zich daar het meest gelukkig bij voelt. Een plekje waar wel alle tijd voor haar is. We zien in ieder geval dat ze met kinderen in onze familie erg sociaal is.

Hertha is gevaccineerd, ontwormd, ontvlooid, getest, gechipt, gesteriliseerd en in bezit van paspoort.

Slideshow

Hertha is geadopteerd