Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten

26 februari 2017

Beste Annette, Alice en Clemens,

Lola woont vandaag precies een half jaar bij ons. Het is een enorme verrijking van mijn leven. Na altijd katten te hebben gehad, geeft een hond een hele andere dimensie aan het leven.

Lola en ik zijn helemaal aan elkaar gewend, ze is lief, erg aanhankelijk en heel makkelijk in de omgang.

Natuurlijk is het niet altijd rozengeur en maneschijn. We hebben ook wel eens onenigheid. Dat is met name als ze om elk geluid in de flat blaft. Dan heeft ze haar waakse momenten.

Het is al minder geworden en het gebeurt ook niet continue.  De flatbewoners hebben nog niet geklaagd. J

Daarnaast kan ze buiten nog wel eens dwars zijn. Zeker als er een verse molshoop is. In de afgelopen maanden heeft ze een paar mollen gevangen en dat wakkert haar jachtinstinct aan.

Je krijgt haar dan niet aan de wandel, ze staart gebiologeerd naar zo’n hoop en duikt er opeens in. Het is een mooi gezicht maar na 10 molshopen wil ik wel weer eens verder wandelen.

Dat allemaal staat niet in verhouding tot het plezier wat we samen hebben. Het is in het geheel niet tegen gevallen. Zindelijk worden was een aandachtspunt maar dat was snel opgelost.

Na af en toe een ongelukje gaat het al maanden goed. We wandelen 4 keer per dag, waarbij ze dagelijks een flink portie achter de bal aan rent (of achter de waterkipjes want ze is een echte pestkop).

Lola is inmiddels van een mager hondje, super gespierd geworden. Ze is met haar wintervacht af en toe net een beertje om te zien.

Ze blijft met haar uitstraling een magneet voor mensen, bijna dagelijks krijgt ze te horen hoe leuk en lief ze eruit ziet. Als ze maar niet verwaand wordt. J

Het afgelopen half jaar is omgevlogen. Jits is gek op haar maar die is niet zoveel thuis. Ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten.

Lola geeft me een hoop liefde, ritme, beweging en veel buitenlucht. Binnenkort gaan we weer samen naar Zeeland, ben benieuwd of ze het nog weet dat ze daar geweest is. Ik verwacht eigenlijk van wel.

Ik voeg nog een paar recente foto’s toe 🙂

Groet uit Utrecht en een fijne avond,

Nicole

16 september 2016

Volgens mij zijn we helemaal aan elkaar gewend. Lola is lief, aanhankelijk. Kan inmiddels prima een poosje alleen zijn. Gaat niet meer piepen. Met het warme weer hebben we het rustig aan gedaan maar vanmorgen heeft ze weer heerlijk buiten gespeeld met bal. Dan luistert ze heel goed. De huisraad is inmiddels enorm toegenomen met een mand, bench, kussen en speeltjes ?. Het is een tevreden hondje met een blij baasje.

Lola

Klik hier om naar de pagina van Lola te gaan ten tijde van het zoeken naar een gouden mand.