Naam hond: Tim
Ras/soort: Jack russell terrier (black and tan, met name tan)
Reu/teef: reu
Gesteriliseerd/gecastreerd: gecastreerd
Geënt en gechipt: ja
Schofthoogte: 30.7cm
Gewicht: 9.5kg
Geboortedatum: 16-07-2010
Adoptiekosten: € 150,-
Woont tegenwoordig in: Nijverdal

Nieuws over Tim

Tim bij zijn nieuwe baasjes

Tim is inmiddels geadopteerd en woont in Nijverdal. De bemiddeling van Tim’s herplaatsing verliep via Hond in Nood waarbij hij thuis kon blijven wonen tot er nieuwe baasjes voor hem waren. Tim, we wensen jou alle geluk, veel plezier en een lang leven toe.

Tim in het kort

Kan alleen thuisblijven: Ja
Kan met kinderen: Nee
Kan met katten: Nee
Kan met anderen honden: Niet met alle honden
Kan mee in de auto: Ja
Kent basiscommando’s: Ja
Waaks: Ja
Kan loslopen: Nee
Jachtinstinct: Ja
Gedrag op straat: Tim is alert en houdt zijn omgeving goed in de gaten. Daarnaast vindt hij het heerlijk om zijn omgeving met zijn neus te verkennen. Hij snuffelt graag maar vindt het ook leuk om met een bal te spelen.
Gedrag naar bezoek: Tim is enthousiast naar bezoek dat hij goed kent. Hij is waaks naar bezoek dat hij niet goed kent.

Geschiedenis van Tim

Tim is als pup bij ons gekomen. Hij was en is een enthousiaste hond die houdt van gezelligheid en erg trouw is aan zijn baas. Tim is altijd vrolijk als je binnenkomt en vindt het heerlijk om bij je te liggen.

Samen hebben we heel wat cursussen gedaan voor de gezelligheid en om actief bezig te zijn: gehoorzaamheidscursussen en behendigheid. We hebben zelfs aan enkele behendigheidswedstrijden deelgenomen. Tim gaat graag mee op stap en op vakantie naar de camping of in een huisje vindt hij heerlijk.

Reden van afstand

Naast een actief leven heeft Tim ook rust nodig. Met de komst van onze dochter blijken wij hem dit onvoldoende te kunnen geven. Hier heeft Tim veel stress van, hij raakt overprikkelt van het spelende gedrag van kinderen. Als reactie hierop wil hij de boel controleren en komt hij aanrennen om iedereen tot rust te manen.

Na anderhalf jaar geprobeerd te hebben hem de benodigde rust te geven moeten wij helaas concluderen dat dit onvoldoende lukt. Vooral als er nog meer drukke momenten in een dag zitten zoals bezoek met kinderen of bezoek die hij niet kent, heeft hij onvoldoende momenten om hiervan bij te komen. Om te voorkomen dat Tim zich genoodzaakt voelt om tot andere methodes over te gaan zoeken wij een gouden mandje om hem de rust afgewisseld met gezellige activiteit te bieden. Tim is onderdeel van ons gezin maar wij kunnen hem niet meer bieden wat hij echt nodig heeft.

Meer informatie over Tim

Zoals hierboven beschreven is Tim een enthousiast en actief hondje, die deze momenten met rust moet afwisselen. Zelf zijn rust vinden vindt hij moeilijk en hier moet hij in gestuurd worden. Maar hij is ook onzeker en kan hierdoor wantrouwend over komen.

Vanwege het spelende , en dus drukke gedrag, van kinderen zoeken wij een huis zonder kinderen zodat hij niet tegen dezelfde problemen als bij ons aanloopt.

Tim is geen allemansvriend en heeft duidelijk voorkeur. Aan mannen moet hij wennen en mensen die hij niet kent bekijkt hij met wantrouwen. Tim uit dit vooral door hard te blaffen. Als je hem de tijd geeft went hij wel aan een nieuw gezicht. Hoe meer ruimte hij krijgt om iemand op zijn eigen tempo te leren kennen hoe beter dit gaat. Activiteiten met hem ondernemen (apporteren, wandelen) helpt hem om een positief beeld van iemand te krijgen. En zodra Tim je vertrouwt dan kan je niet meer stuk en zal hij altijd blij zijn om je te zien!

Wat Tim heeft met mensen heeft hij ook met vreemde honden. De hond van mijn ouders, die is inmiddels overleden, en de hond van mijn schoonouders zijn zijn beste vrienden. Tim accepteert het van hen ook om op zijn plek gezet te worden en vindt het gezellig om samen te leven en naar buiten te gaan. Honden die Tim niet kent maar hem niet opdringerig benaderen accepteert hij snel en zou een prima kameraadje voor hem kunnen zijn. Om die reden zoeken wij een huis óf zonder andere honden óf met een rustige hond die Tim goed kan negeren. Indien er een andere hond aanwezig is heeft Tim wel hulp nodig van zijn nieuwe baas om het contact met zijn nieuwe huisgenoot goed te laten verlopen.

Tim is een echte zonaanbidder. Gekscherend noemen wij hem altijd een woestijnhondje (mede vanwege zijn kleur). Na even in de zon gelegen te hebben verkleurd zijn buik naar donkerbruin. ’s Winters is zijn buik roze.

Tim vindt het heerlijk om met zijn baas nieuwe spelletjes en trucjes te leren. Alle cursussen heeft hij met veel plezier gedaan, waarbij hij helemaal enthousiast werd als hij zag waar we naar toe gingen. Tim leert snelt en is een slim hondje. Zodra je de benodigdheden voor een spelletje pakt kijkt hij je verwachtingsvol aan. Ook samen fietsen vindt hij heerlijk, alleen het woord al maakt hem blij. Evenals samen hardlopen.

Kortom: Tim is een ontzettend lief maar soms onzekere hond die ondersteuning nodig heeft in voor hem moeilijke situaties. Daartegenover staat dat Tim het altijd leuk vindt om samen iets te ondernemen en altijd blij is om je te zien. Ondanks zijn grijze baard (die hij al heeft vanaf zijn 1e verjaardag) en zijn leeftijd van 7.5 jaar is hij een ontzettend actieve hond die nog zomaar 7-8 jaar veel plezier in een mensenleven kan brengen. Wij zoeken iemand die dit ook voor Tim wil doen.

Aandachtspunten

Let op bij kinderen, Tim vindt ze te druk en weet niet goed hoe hij hier mee om moet gaan. Als er kinderen op bezoek komen geef Tim dan een eigen plekje evt. uit het zicht van de kinderen.

En let op met andere honden. Van onrustige/opdringerige honden wordt Tim onrustig en probeert hij zichzelf als een echte Jack Russell heel groot te maken door hard te gaan blaffen en als de hond dan alsnog dichtbij komt te happen als waarschuwing. Dit is ook de reden waarom Tim niet los kan lopen.

Contact

Heeft u interesse in Tim en zou u hem wel in levende lijve willen ontmoeten? Stuur ons een bericht via het contactformulier, wij brengen u dan in contact met de huidige baasjes van Tim.

foto’s

Filmpje

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.