Ras/soort: kruising Vizsla/terriër
Adoptiekosten: € 195,00
Woont nu in: Ijsselstein

Karel in het kort

Kan alleen thuisblijven? nee, moet opgebouwd worden
Kan met kinderen? ja
Kan met katten? nee
Kan met anderen honden? ja, zeker met een teefje
Kan mee in de auto? ja
Waaks? ja
Zindelijk? ja
Loopt goed aan de lijn? ja
Kan loslopen? ja

Hoe gaat het nu met…

Meer nieuws over Karel

Meer informatie over Karel

Karel is als kleine pup van zeven weken bij zijn huidige baasjes gekomen. Hij was klein en ontzettend schattig, met zijn grote puppy-ogen wist hij al snel iedereen om zijn pootje te winden. Karel werd op handen gedragen. Zijn leventje was goed en geborgen.

Karel werd ouder en wijzer. Hondenwijsheid wel te verstaan. Zijn puppy-ogen kregen versterking van puppy gekreun en deze combinatie van Karel is bijna niet te weerstaan. Hij zet het in wanneer het hem goed uitkomt.

Karel is inmiddels twee jaar oud al zou je hem dat niet geven. Zijn raseigenschappen worden goed zichtbaar. Hij heeft een hoog energiegehalte en stuitert erop los in de kleine Haagsche bovenwoning. Zijn huidige baasjes moeten erkennen dat Karel niet aan zijn trekken komt. De wandelingen door de wijk zijn voor Karel ook best moeilijk. Hij bekijkt niet iedere voorbijganger vol vertrouwen en passerende honden zijn voor hem soms ook eng. Al is hij er wel goed op te trainen en het is bij zijn ene baasje minder als bij zijn andere baasje. Ook blaft hij niet tegen elke hond, Karel heeft ook vriendjes.

Karel kan goed aan de lijn lopen en hij vindt naast de fiets rennen heerlijk. Loslopen, snuffelen, apporteren, rennen, graven en zoeken, dat zijn de activiteiten waar Karel het liefst dagelijks mee bezig is.

In de loop der tijd is Karel emotioneel erg afhankelijk geworden van de aanwezigheid van zijn baasjes. Zonder hen in zijn nabijheid voelt hij zich compleet verloren. Karel even een paar uurtjes alleen thuis laten is een erg moeilijke taak. Hij ligt voor het raam in de vensterbank of zet het op een blaffen. Hij is wel zindelijk en maakt geen dingen stuk.

Voor Karel zou het ideaal zijn om een hond als maatje te hebben. Zodat hij niet helemaal alleen is als zijn baasjes even weg zijn. En als Karel goed zijn energie kwijt kan zal dat ook een stuk schelen wanneer hij even zonder zijn baasjes is.

Verder is Karel vriendelijk tegen kinderen die hij kent. Hij kan mee op visite en blijft ook weleens ergens logeren. Waar hij er dan weer geen probleem mee heeft dat hij op zijn logeeradres niet in bed mag slapen.

Karel is een waaks hondje als de bel gaat. Het liefst staat hij als eerste en vooraan bij de deur. Bezoek begroet hij al springend van “hier ben ik, hier ben ik” en gaat vervolgens op zoek naar een slipper die hij blij kwispelend bij je brengt. Karel is een actief, blij, enthousiast en vrolijk hondje met een tikje Terriër in zijn bloed. Katten zijn niet zijn favoriete speelkameraadjes.

Een huis met een andere hond zonder katten, eventueel met grotere kinderen en een actief en verantwoordelijk baasje zou voor Karel ideaal zijn.

Karel is up-to-date geënt, gecastreerd, ontvlooid, ontwormd en gechipt.

Heeft u interesse in Karel en wilt u hem ontmoeten? Neem dan contact met ons op.

Slideshow

Karel is geadopteerd

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier of een stichting zijn.

Indien de partij dit wenst plaatst Stichting Hond in nood de hond op hun website, begeleid de herplaatsingsprocedure, stuurt het intakeformulier, screent de reacties van mogelijke adoptanten en geeft advies aan de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt.