Keesje (Ozzy)

Schofthoogte: 35 cm
Gewicht: 13,5 kg
Geboortedatum: 10-08-2013
Adoptiekosten: € 270,- (gecastreerd)
Overleden op: 05-10-15

Hoe gaat het nu met …

Helaas moeten wij berichten dat Keesje (nu Ozzy) op 5 oktober 2015 is overleden.

Verhaal van de adoptanten:

We hebben bijna vier weken met Ozzy gedokterd. Er zijn talloze onderzoeken verricht en Ozzy heeft zelfs 4 dagen in het Academisch dierenziekenhuis in Utrecht gelegen. De artsen gaven aan dat 98% van wat het kon zijn was uitgesloten en ze wilden toch nog meer onderzoek doen. Gedacht werd in de richting van kanker in de vorm van een tumor in de bijschildklier of in het beenmerg. Om dit definitief vast te kunnen stellen zouden zware, pijnlijke en dure onderzoeken nodig zijn die weken zouden duren en alsnog waarschijnlijk een ongunstige prognose zouden geven.

Wij hebben besloten dat wij verdere behandeling en onderzoeken niet hond-waardig vinden en onnodig lijden geven voor Ozzy. We hebben hem daarom vanuit het ziekenhuis meegenomen naar huis. Hij is de hele dag door ons extra verwend met heel veel knuffels en lekkere hapjes. Zijn laatste ronde heeft hij gelopen met zijn grote hondenvriend Lucky.

Op 5 oktober 2015 om 20.30 uur is Ozzy thuis met hulp van onze eigen dierenarts rustig ingeslapen.

Ozzy was pas 7 maanden bij ons maar het voelt als veel langer. We waren enorm aan ons vriendje gehecht en zijn er dan ook helemaal kapot van dat we nu al afscheid van hem hebben moeten nemen.

Dennis & Brigitte

Onderstaande foto is de middag voor zijn overlijden genomen.

Keesje (nu Ozzy), geadopteerd op 27-02-15

Verhaal van Keesje (nu Ozzy) ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Beschrijving van Keesje door het opvanggezin:

Kees is sinds 27 januari 2015 bij ons in opvang. Hij is een lieve, sociale, enthousiaste en speelse hond van 1½ jaar .

Toen hij net bij ons in opvang kwam moest Kees even de regeltjes van het huis leren maar Kees leert snel en heeft al veel geleerd. Hij draait inmiddels prima mee in ons gezin. Consequent zijn is wel iets Keesje nodig heeft, anders probeert hij een stapje verder te gaan. Verder een rustige benadering en positief belonen is alles wat er nodig is om Kees wat te leren.

Kees gaat goed met onze 2 honden, de 2 parkieten die dagelijks mogen vliegen en de kat laat hij ook keurig met rust. Kees is sociaal naar andere honden. Hij wil graag kijken bij andere honden en als een hond met hem wil spelen vindt hij dat geweldig. Kees is wel een gevoelig hondje en als een andere hond erg druk is neemt Kees dat over en wordt hij ook drukker. Sinds kort loopt hij ook af en toe los. Hij komt goed terug als je hem roept. Hij vindt vogels buiten wel interessant en een wegvliegende eend wil hij wel eens even achteraan rennen. Hij komt daarna wel weer keurig terug rennen naar de baas.

Wij hebben 2 kinderen van 14 en 16 jaar oud wat prima gaat. Kees speelt graag en vindt even voetballen en spelen dan ook erg leuk. Ook bezoek wordt vriendelijk door Kees begroet.

Kees kan goed even alleen blijven, hij verblijft dan in de bench. Hij gaat dan heerlijk slapen en blaft niet. Kees zit in de bench omdat hij soms een kussen of bijvoorbeeld handschoen nog wel eens als speeltje ziet, waar hij dan op wil kauwen. Kees is verzot op een kauwstaaf of bijvoorbeeld een varkensoor, daar doe je hem een heel groot plezier mee.

Kortom een leuke, lieve, jonge speelse hond. Een enthousiast kameraadje dat is Kees.

• Kan met katten? Ja
  • Kan met honden? Ja
  • Kan met kinderen? Ja, advies vanaf 10 jaar
  • Kan even alleen zijn? Ja, wegens verblijf in bench max. 3 a 4 uur, alleen bekend in gezelschap van andere honden.
  • Kan los lopen? Ja, in veilig gebied
  • Gedrag naar vreemde honden op straat? Goed
  • Gedrag naar vreemde mensen op straat? Goed
  • Trekken aan de lijn? Bij het zien van een leuke hond wil hij graag spelen en kan dan trekken.
  • Waaks? Nee. Kees krijgt deurbeltraining en is erg rustig als de bel gaat. Bij vreemd bezoek is hij ook absoluut niet territoriaal of beschermend naar eigen gezin.
  • Heeft angsten? Nee, Keesje heeft geen angsten.
  • Probleemgedrag? Nee. Wel is het gewenst Keesje te begeleiden bij over-enthousiasme wanneer zijn omgeving druk is (drukke honden of kinderen) en hij daar in mee wil gaan.

Kees is gecastreerd, geënt, ontwormd, ontvlooid, gechipt, getest (document op te vragen) en heeft een paspoort.

Slideshow

IN MEMORIAM