Kruising Border Collie Ollie op zoek naar een nieuwe gouden mand

Gewicht:
Geboortedatum: februari 2017
Adoptiekosten: € 175,-
Verblijft bij de huidige baasjes in: Rotterdam

Over Ollie in het kort

Kan alleen thuis blijven: ja
Kan met kinderen: ja
Kan met katten: ja
Kan met anderen honden: ja
Kan mee in de auto: ja
Kent basiscommando’s: ja
Waaks: ja
Kan los lopen: ja
Jachtinstinct: ja
Gedrag op straat: speels
Gedrag naar bezoek: eerst waaks, daarna rustig

Meer informatie over Ollie

Ollie is in de eerste plaats vooral een lieve hond, in elk geval voor zijn huisgenoten. Hij is erg slim en daardoor ook ondernemend. Hij speelt heel erg graag met mensen én honden. Hij is ook een echte knuffelaar. Hij heeft veel beweging nodig.

Ik zoek voor hem een baasje die er echt tijd voor heeft en zin in heeft. Dat baasje moet sterk zijn, in de zin dat hij/zij weet hoe je met honden om moet gaan; Ollie wil graag luisteren en voor je werken, maar wanneer hij merkt dat er ruimte is zal hij die ook pakken. Wanneer iemand die consequente en liefdevolle sturing kan geven aan Ollie, zal hij/zij echt een tophond aan hem hebben!

Aandachtspunten

Ollie speelt graag met andere honden en in het contact zal hij overwegend vriendelijk en uitnodigend zijn. Echter er zijn bepaalde honden uit de buurt waar hij een uitgesproken hekel aan heeft. In dat geval stelt hij zich dominant op. Van onze eigen katten trekt hij zich niet veel aan, vreemde katten die in de tuin komen jaagt hij weg.

Ollie jaagt graag op konijnen, hazen en fazanten. Daarbij luistert hij wel direct wanneer je hem terug roept. Ik laat hem zoveel mogelijk ( waar toegestaan) los. Hij kan ook heel keurig wachten met oversteken van een weg totdat je zegt dat hij mag gaan. “wachten” is écht wachten en hij houdt de baas goed in de gaten.

Geschiedenis van Ollie

Een kennis had een teefje die pups kreeg, daar is hij er 1 van. In gezin  met (oudere) kinderen , honden en katten opgevoed. Wij zijn na geboorteplek, de eerste eigenaar.

Reden van afstand

Afnemende gezondheid van mijzelf en een van de kinderen. Kinderen die eerst konden bijspringen gaan het huis uit. Vader kon eerst nog bijspringen, maar die is hulpbehoevend geworden. Ik heb nu baan en ben mantelzorger. Het wordt te veel.

Contact

Heeft u interesse in Ollie? Stuur uw motivatie en gezin/woon/werk situatie naar ons toe via het contactformulier, wij sturen uw mail door naar de baasjes van Ollie

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.