Naam hond:  Kenzo

Waaks:  Ja
Kan loslopen: Deels
Jachtinstinct: Nee
Gedrag op straat:  onzeker, schrikt snel
Gedrag naar bezoek: onvriendelijk, héél beschermend naar baas.

Kenzo is geboren (22/07/2013) in Volendam in een gezin met 5 kinderen, er werd door de kinderen en heel Volendam veel met de puppies gesleept waardoor zijn angst voor kinderen en vreemden waarschijnlijk is ontstaan. Hij is als pup bij mijn dochter komen wonen, maar toen zij een kindje kreeg is de hond naar ons verhuisd.

Meer informatie over Kenzo

Kenzo is een hele lieve hond voor de mensen die hij kent en dichtbij hem staan. Als Kenzo je vertrouwt kan je alles met hem doen en is het een knuffelhond. Kenzo heeft veel aandacht liefde en begeleiding nodig van de mensen waar hij zich prettig bij voelt.

Kenzo heeft baat bij veel structuur en duidelijke regels. Kenzo zijn gedrag is in de afgelopen jaren verbeterd, dus met liefde aandacht en begeleiding is het een maatje voor het leven.

Ik zoek iemand die Kenzo een tweede kans wil geven en iemand die de tijd en geduld heeft om met hem aan de slag te gaan en zijn vertrouwen te winnen. Daarom zou ik Kenzo graag willen opgeven voor herplaatsing omdat het asiel in zijn geval geen optie is.

Hierbij geef ik u een “CV” van Kenzo:

• Aanhankelijk en lief voor vertrouwde mensen
  • Vrolijke hond
  • Kan goed met andere honden
  • Geen vechtersbaas
  • Is gek op zijn bal en zwemmen
  • Slimme hond
  • Eigenwijs/ondeugend
  • Als hij ontsnapt zitten zijn oren dicht en luistert dan niet, trekt als het ware een lange neus
  • Waaks
  • Houdt niet van kinderen/visite/vreemden
  • Bange hond/schrikt snel
  • Valt fietsers/joggers etc aan
  • Diverse incidenten, sneppen
  • Houdt er niet van als vreemden hem aaien vooral in zijn eigen huis, buiten gaat beter.

Reden van afstand

Kenzo is een hele onzekere en bange hond waardoor hij bij vreemden niet te vertrouwen is.

Hij reageert heftig en extreem waaks  op vreemden (in huis), fietsers, mensen met rollators, nordic walkingsticks, rugtas, postbodes (vooral op brommers) of alles wat in zijn ogen raar/eng is en niet klopt.

Kenzo houd er niet van als vreemden hem proberen aan te raken. Visite wordt geadviseerd hem te negeren, maar vanwege zijn lieve en knuffelbare uiterlijk  wordt dit snel vergeten en proberen mensen hem te aaien. Hierbij heeft Kenzo wel eens uitgehaald in het verleden, en heeft hij gesnept.

Kenzo is bij ons komen wonen doordat mijn dochter een kindje kreeg, en Kenzo niet vriendelijk reageert op kinderen.

Toen wij 2 jaar geleden Kenzo in huis namen waren wij met z’n 2tjes, en we zouden er samen voor gaan, ook hebben wij diverse honden therapeuten/fluisteraars in de arm genomen.

Maar hij blijft kuren houden,  al wordt dat wel minder omdat ik erg alert ben bij het uitlaten en bij visite gaat Kenzo in de bench.

Helaas is mijn man vorig jaar overleden, en ben ik er alleen voor komen te staan.  Dat is de reden dat ik nu op zoek ben naar een ander huis voor Kenzo.

Heeft u interesse in Kenzo of wilt u meer informatie van zijn huidige baasje? Stuur ons een mail met uw motivatie en gezinssituatie, en zo uitgebreid mogelijk waarom Kenzo een goed plekje bij u kan krijgen. Wij sturen uw bericht door naar het baasje van Kenzo en u kunt daarna rechtstreeks in overleg met elkaar.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.