Naam: Abe
Hoogte: 49 cm
In Nederland: ja
Adoptiebijdrage: € 295,-
Bemiddeling derden: ( stichting Esperanza )
Advertentie geplaatst op: 14-09-2018

Meer informatie over Abe

Abe is een vrolijke speelse middelmaat geboren mei 2016. Ondanks dat hij zo graag lief gevonden wil worden verblijft hij al driekwart jaar kansarm op plaatsing in de opvang. Redenen zijn dat hij bruist van energie en na een uur wandelen nog trekt aan de lijn, kalige plekken heeft (genetisch is zijn blauwgrijze vacht niet goed aangelegd) en hoewel heel aanhankelijk ook wantrouwend kan worden als men boos is of hem fysiek wil corrigeren. Hij zoekt hondenervaren baasjes die veel tijd hebben voor lange wandelingen en rustig met hem omgaan.

Hij speelt graag met kleinere hondjes maar kan het beste als hond alleen. Abe kan met opbouw 3 uur alleen thuis zijn maar is verder nog steeds geen opgevoede huishond. Bij oppervlakkige kennismaking open, vriendelijk en aanhankelijk naar onbekenden en leuk met de buurkinderen van 8 jaar maar hij wordt absoluut niet in een kindergezin geplaatst.

Abe is een gecastreerde langharige mix (49cm) en 2 jaar oud. Voormalig straathond uit Polen. Hij is geënt (DHP titer 6), gechipt en ontwormd. Zijn adoptie bijdrage is euro 295. Bemiddeling stichting Esperanza Hoop voor Honden. Hij is dagelijks op afspraak te bezoeken in opvang in Smilde Drenthe.

Bij interesse graag een mail naar zijn opvangvrouwtje Maureen via opvanghonden@live.nl Graag wat motivatie en basis informatie zoals gezinssamenstelling (geen kindergezin), eventuele huisdieren (andere dieren is niet bekend), hoe u woont, de wandelomgeving, wat u wandelt, hoe de tuin omheind is (we plaatsen hem enkel waar een omheinde tuin is) en hoe vaak en hoe lang Abe bij u alleen zou moeten zijn. We zoeken voor Abe een stabiel plekje bij mensen die liefst ervaring hebben met rescue honden. Zonder basis informatie is een eerste inschatting en antwoordmail niet mogelijk.

Honden worden niet vastgehouden voor vakantie, ziekenhuisopname, werk, verbouwing, nog te zetten tuinomheining of wat voor reden dan ook dus graag enkel reageren als u ook daadwerkelijk een hond kunt hebben.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt! Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn. Deze partij bepaalt zelf de adoptiebijdrage van de betreffende hond en heeft het alleenrecht op de bijdrage.