Naam hond: Bim (Bimbo)
Woont nu in: Zoetermeer
Geadopteerd op: 23-10-2016

Bim in het kort

Kan alleen thuisblijven: Ja heel goed
Kan met kinderen: Ja
Kan met katten: Afhankelijk van de kat. Ze luistert als ze niet naar de kat mag, maar blijft nieuwsgierig en zou er het liefst wel achter aan gaan. Blijft de kat echter zitten gaat zij rustig naar de kat en wil gewoon ruiken.
Kan met anderen honden: Ja
Kan mee in de auto: Ja
Kent basiscommando’s: Ja
Waaks: Nee
Kan loslopen: In veilig gebied. Bim luistert goed maar door haar jachtinstinct zal zij wel achter een konijn bv aanrennen.
Jachtinstinct: Ja
Gedrag op straat: Goed gedrag naar andere honden en mensen. Wel alert op katten. Vooral buiten zou ze daar graag achter aan gaan.
Gedrag naar bezoek: Prima, nieuwsgierig en komt snel haar knuffel halen

Nieuws over Bim

• Berichtje van Ineke op 11 november 2017
  • “Ik heb vorig jaar oktober Billy geadopteerd. Billy was toen tijdelijk geplaatst bij Karin. Wat ik hier over kwijt wil is dat ik aan Billy een lot uit de loterij heb via jullie Stichting. Het werk wat jullie doen is echt geweldig. Nogmaals bedankt dat ik Billy heb mogen adopteren en heel veel succes met jullie Stichting.
    Groetjes Ineke”

Geschiedenis van Bim

De vorige eigenaren van Bim woonden een aantal jaar op Aruba. Bim was nog een pup van een paar weken en woonde in de tuin van de buren. Op Aruba is het gebruikelijk dat zwerfhonden en nestjes van zwerfhonden worden geruimd door de gemeente. Ook de buurman had de gemeente gebeld. Bim is echter het enige pupje wat is ontsnapt en terecht gekomen in de tuin van de vorige eigenaren.

Zij hebben aan de buurman gevraagd of zij Bim mochten houden en die gaf aan dat dat mocht. Zo is Bim bij haar baasjes terecht gekomen. Een paar maanden later hebben ze nog een pup gevonden (Bam) waar Bim samen mee is opgegroeid.

Reden van afstand

De relatie van de eigenaren van Bim is beëindigd  en door werk zijn zij beide niet in staat voldoende tijd aan de honden te besteden. Voor Bam is inmiddels al een nieuw baasje gevonden, voor Bim zijn we nog op zoek.

Meer informatie over Bim

Bim is sinds vrijdag 23 september bij ons. Bim is een hele lieve makkelijke hond.
    Ze kon gelijk heel goed met onze andere 2 honden overweg. En ook naar ons was ze gelijk aanhankelijk. Al snel voelde ze zich op haar gemak. Bim is een echte knuffelkont en zoekt je op wanneer ze een knuffel wil. Ze vindt het heerlijk om tegen je aan te liggen. Ze kan heel lief haar kop in je schoot of op je schouder leggen. Ook met onze kinderen (16 en 18) kon ze het gelijk goed vinden. De kat is heel erg interessant. Bim is geen katten gewend. Onze kat blijft zitten en dan loopt Bim graag om de kat heen om even aan haar te ruiken, waar onze kat niet altijd van gediend is. Die kan dan gaan blazen of een poot optillen. Bim blijft dan rustig staan of trekt zich terug. Al zou ze het dan het liefst na een minuut weer proberen. Ze blijft erg nieuwsgierig naar de kat. Als de kat gaat rennen vindt Bim het wel heel verleidelijk om er achter aan te gaan. Maar op de stem is ze heel gemakkelijk te corrigeren. Bim is goed opgevoed en luistert heel goed.

Zodra er bezoek binnen komt gaat ze nieuwsgierig even kijken en ontvangt daarbij graag een aai.
    Daarna zal ze gewoon weer rustig haar ding gaan doen. In huis is Bim een rustige lieve hond. Ze kan heel goed alleen blijven. Dit is wel in gezelschap van onze 2 honden. Bij haar vorige eigenaren was Bim altijd in gezelschap van Bam de 2e hond van het gezin. Wellicht zal, indien zij enige hond zal zijn, dit even moeten wennen voor haar. Binnen gaat ze lekker liggen, ook is ze heel graag in de tuin in het zonnetje te vinden. Ze vindt het heerlijk om daar lekker op een kussen te slapen of lekker om zich heen te kijken.

Bim vindt het prima om geborsteld te worden maar ze gaat er niet uitgebreid voor liggen.
    Ze heeft een makkelijke vacht wat niet veel onderhoud vergt.

Uit gaan vindt ze helemaal leuk. Ze staat enthousiast op als ze ziet dat we uitgaan. Ze gaat netjes zitten om aangelijnd te worden en loopt heel enthousiast mee. Ze kan netjes volgen maar heeft wel de neiging een beetje te trekken. Vooral als ze katten in de buurt ziet. Buiten is ze alert op katten en gaat daar ook het liefst achteraan. Wij hebben haar pas na 2 weken losgelaten, dit omdat ze door haar jachtinstinct geneigd is achter bv. konijnen aan te gaan. Volgens de vorige eigenaar rent ze achter een konijn aan maar komt ze ook weer terug. Na 2 weken hebben wij haar op een veilig stuk losgelaten. Bim deed het heel keurig en luisterde heel goed. Ook als ze een spoor rook was ze heel goed naar ons toe te roepen.  Ze is niet geïnteresseerd in fietsers of joggers. Met andere honden gaat het eigenlijk altijd goed. Ze zal rustig een andere hond benaderen ruikt even en gaat daarna haar gang weer. Een enkele keer gaat ze spelen maar meestal loopt ze weer door en gaat haar eigen gang. Bim is geen hond die graag achter ballen aangaat of met stokken sjouwt. Ze is liever aan het rennen en aan het speuren. Auto rijden gaat prima, ze gaat rustig zitten en wacht rustig tot we op de plaats van bestemming zijn.

Samenvattend Bim is een geweldige hond. Een hele lieve makkelijke hond, die goed gaat met mensen en andere honden, goed luistert en in veilige loslaatgebieden los kan.

Een echte knuffelkont die een liefdevolle mand verdient.

Aandachtspunten

I.v.m. haar jachtinstinct in veilige gebieden loslaten.

Heeft u interesse in Bim en zou u haar graag willen ontmoeten? Neem dan even contact met ons op voor een intakeformulier.