Duitse Herder Katja op zoek naar een lief actief baasje

Verblijft bij eigenaars in: Oegstgeest

Over Katja in het kort

Kan alleen thuis blijven: Ja
Kan met kinderen: Niet met vreemde kinderen
Kan met katten: Nee
Kan met anderen honden: Ja
Kan mee in de auto: Ja
Kent basiscommando’s: Ja
Waaks: Ja
Kan los lopen: Nee (wel op afgebakend terrein of met stokken of ballen spelen op plekken waar geen mensen zijn, zie beschrijving)
Gedrag op straat: Prima aan de lijn, loopt met hoofdband “follow me”
Gedrag naar bezoek: Problematisch (zie tekst)

Meer informatie over Katja

Wij houden heel veel van Katja, ze is een deel van ons gezin en het zal ons pijn doen om afscheid van haar te nemen. Katja houdt van ons en onze kinderen en is ontzettend lief voor ons allemaal en de familie die ze goed kent. Bezoek ontvangen is het grootste probleem waar wij tegenaan lopen. Katja is angstig en beschermend waardoor zij vreemd bezoek niet kan accepteren. Dat is voor ons lastig omdat de kinderen vriendjes en vriendinnetjes willen laten spelen en wij zelf ook een gezin zijn met veel en vaak bezoek. Katja is speciaal gefocust op mensen die ook nog bang van haar zijn of van honden in het algemeen. Vreemde mensen die ook goed met honden zijn (niet direct contact met haar willen) kan zij na een aantal positieve ervaringen wel accepteren en horen dan ook tot haar vriendenkring. Mensen die ze niet kent en niet vertrouwt daar kan ze naar happen.

We zoeken voor Katja echt een gezin waar niet zoveel (vreemde) mensen over de vloer komen zodat Katja niet overbelast wordt met teveel stress, en mensen die verantwoordelijk willen omgaan met haar angst en haar daar niet voor corrigeren of straffen. Katja is een maatje voor haar baasjes, ze luistert goed en is een echt knuffeldier. Katja is het best op haar plek bij een gezin zonder kinderen omdat ze de vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen niet zal accepteren. Voor onze kinderen is ze wel altijd lief en betrouwbaar, ze is in die zin wel kinderen gewend.

Katja houdt van wandelen en kan netjes aan de lijn lopen. Wij hebben haar aan een “follow me” gewend die ze goed accepteert. De reden dat ze een bandje om haar neus heeft in plaats van een halsband is dat we willen voorkomen dat ze onverwacht naar een voorbijganger- of fietser hapt die ons passeert tijdens het wandelen op straat naar het park, en wij haar niet op tijd wegkrijgen. Katja heeft een aantal keer gehapt naar mensen wat geen ernstige situatie werd maar we zijn wel voorzichtig geworden. Hetzelfde geldt voor fietsers en joggers als Katja losloopt, zij kan er achteraan gaan. We laten Katja alleen los op plekken die of omheind zijn of op een verlaten strand.

Katja is een echte Duitse Herder, ze is gek op ballen en stokken apporteren, ze is waaks en loyaal naar haar gezin.

Reden van afstand

Wij kunnen Katja niet de rust en regelmaat bieden die ze nodig heeft. Ze heeft bij ons teveel stress en we moeten haar te vaak afzonderen van bezoek.

Geschiedenis van Katja

Katja is door ons geadopteerd via een stichting in Israël, nadat ze daar op straat was gevonden op een jonge leeftijd (ongeveer 2-3 maanden oud). Ze is bij ons in een klein dorp in Israël opgegroeid en ze is een jaar geleden met ons mee naar Nederland verhuist.

Contact

Heeft u interesse in Katja? Stuur uw mail met uitgebreide motivatie, woon/werk en gezinssituatie naar het contactformulier, wij zorgen dat uw bericht direct doorgestuurd wordt naar de huidige baasjes van Katja.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt! Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn. Deze partij bepaalt zelf de adoptiebijdrage van de betreffende hond en heeft het alleenrecht op de bijdrage.