Ras/soort: onbekend
Woont nu in: Sassenheim

Nieuws over Lisi

Lisi in het kort

Kan alleen thuis blijven: Ja, Lisi kan goed alleen thuis blijven
Kan met honden: Ja, Lisi is erg goed met honden
Kan met katten: Ja, met de huiskat
kan met kinderen: Ja, Lisi is vriendelijk
Gedrag naar bezoek: Goed, Lisi is vriendelijk naar bezoek
Gedrag op straat: Goed, Lisi is niet angstig en blaft nergens naar
Kan mee in de auto: Ja
Kan los lopen: Ja
Waaks: Nee

Lisi is in Roemenië gevonden slepend met haar achterlijfje. In Roemenië is ze behandeld met laser- en hydrotherapie. De vaste dierenarts van Hond in nood in Roemenië heeft Lisi behandeld, gesteriliseerd, ontwormd en gevaccineerd.

Meer informatie over Lisi

Verhaal van het opvanggezin

Op 9 januari 2016 is Lisi bij ons in opvang gekomen. Ze werd gelijk heel vriendelijk begroet door onze 2 eigen honden. Ze liet zich heel beleefd ruiken en ze hebben direct vriendschap gesloten. Vanaf dat moment hoorde ze er dan ook helemaal bij.

Toen ze bij ons binnenkwam liep ze nog niet heel stabiel en had ze de neiging af en toe nog om te vallen. Maar al snel sterkte Lisi behoorlijk aan. Inmiddels loopt ze al veel beter en valt ze bijna nooit meer om.
Ze heeft al veel meer kracht in haar pootjes en je ziet haar gewoon vooruitgaan.

Lisi is een lieve aanhankelijke dame. Een knuffel doe je haar een groot plezier mee. Ze is een rustige hond en ligt graag op het kussen te slapen. Af en toe lekker bij de baas liggen vindt ze heerlijk, ze kruipt dan lekker tegen je aan of op schoot. In huis is Lisi rustig maar af en toe ff lekker gek doen en spelen vindt ze ook leuk.

In het begin was Lisi nog niet helemaal zindelijk. Ze plaste niet als we weg waren of ’s nachts. Maar wel van opwinding als ze doorhad dat we de riem pakten om uit te gaan of als we binnenkwamen nadat we weg waren geweest. Of bijvoorbeeld als ze een tijd had geslapen. Dit gaat inmiddels al veel beter. Bij binnenkomen doet ze het helemaal niet meer en na het slapen en met de riem pakken gaat het ook steeds vaker goed.

Lisi kan goed alleen blijven, ook zonder de andere 2 honden gaat dat goed. Ze gaat dan heerlijk rustig op haar kussen liggen slapen. Ze sloopt en blaft niet. Ze ligt dus ook niet in een bench maar is lekker los in de kamer.

Lisi is niet erg waaks. Ze blaft eigenlijk bijna nooit alleen als onze hond wel aanslaat wil ze soms een enkele blaf meedoen. Bezoek gaat Lisi rustig even bekijken en wanneer ze er achter komt dat ze lekker wordt gekroeld blijft ze daar graag even voor zitten.

Wij hebben buiten onze 2 honden nog een kat en 2 parkieten. Lisi moest even leren dat de kat toch echt geen speelgoed was waar ze achteraan mocht rennen maar binnen een dag had ze dat door.
Ze zou er eigenlijk best graag nog even achteraan willen rennen maar ze houdt zich keurig aan de regels. Zelfs zo keurig dat de kat haar van de week zelfs een kopje gaf. Dit overigens tot grote verbazing van Lisi want dat was toch wel weer heel raar, zo’n poezebeest wat je ineens een kopje geeft. Buiten is Lisi van mening dat de regels qua katten niet geldt en wil ze het liefst achter de katten aanrennen.
De parkieten mogen dagelijks even vliegen. De eerste keer dat Lisi dat meemaakte bekeek ze dat wel even met verbazing. Maar zonder angst en Lisi vindt het allemaal wel goed. Ze kijkt hoogstens even als ze over haar heen vliegen maar daar blijft het dan wel bij en zijn de parkieten totaal niet interessant voor haar.

Lisi gaat graag naar buiten. Ze kan inmiddels ook al wat grotere rondes lopen. In het begin waren we daar nog wat voorzichtiger mee. Maar ze is flink sterker geworden en gaat inmiddels ook mee naar het veld met de andere 2 honden. De eerste keer wist ze niet wat ze zag en het gras was toch wel een heel raar iets waar ze eerst niet op wilde lopen. Maar inmiddels vindt ze dit ook heerlijk en rent ze ook lekker op het gras. We hebben haar pas voor het eerst los laten lopen en dat ging super goed! Op dit moment loopt Lisi buiten met hondensokjes om haar achterpootjes. Dit omdat zij in het begin nog wat sleepte met haar pootjes over de grond waardoor haar nageltjes over de grond schuurde en erg kort werden. Ze loopt inmiddels dus al stukken beter maar de nagels zijn zo kort dat we haar nageltjes op deze manier nog beschermen.

Wie voor Lisi gaat heeft aan dit meiske een ontzettend lief en grappig hondje wat een hoop liefde en warmte te geven heeft.

Lisi is geënt, ontwormd, ontvlooid, gesteriliseerd, gechipt en geregistreerd.

Voor vragen over Lisi neemt u a.u.b. contact met ons op.

Slideshow

Lisi is geadopteerd