Lola en Ludo zijn geplaatst via een andere stichting

Ludo en Lola mogen apart geplaatst worden

Naam: Lola
Ras: Chihuahua
Kleur: Wildkleur
Reu/teef: teef
Gesteriliseerd/gecastreerd: nee
Geb. datum: 06-04-2010
Geënt en gechipt: ja
Gewicht: 2,7
Adoptiebijdrage: € 150.-
Advertentie geplaatst op: 7 december 2017

Lola in het kort

Kan met andere honden: Ja
Kan met katten: ja, we denken hoogstwaarschijnlijk van wel.
Kan met kinderen: ja, is verzot op aandacht en wordt het liefst de hele dag geknuffeld.
Kan alleen thuis blijven: ja, maar het kan voorkomen dat ze gaat huilen.
Gedrag tegen vreemde mensen: zeer vriendelijk.
Gedragsproblemen: Als ze lang alleen is, kan ze gaan huilen.
Angsten: ja, voor andere (grote) honden die ze niet kent. En plotselinge harde geluiden.
Waaks: nee
Kan los lopen: ja, in veilig gebied, bos en weilanden, zonder andere honden in de directe omgeving en geen verkeer.
Gezondheidsproblemen: Tanden moeten regelmatig schoongemaakt worden (jaarlijks).

Meer informatie over Lola

Verhaal van huidige eigenaar:

Lola is een lief klein kroelbeestje die het liefst op schoot in slaap valt. Als het heel druk wordt om haar heen, zoekt ze de veiligheid en rust op en kruipt ze in haar mandje. Lola is vanaf haar geboorte al bij mij. Ik ben gescheiden en heb inmiddels een nieuwe relatie met Femke. Helaas is Femke allergisch voor dieren.

Lola is in huis een erg rustig hondje. Ze luistert goed. Haar favoriete bezigheid is toch echt slapen! Af en toe loopt ze even langs om te kijken of ze bij iemand op schoot mag. Bij bezoek blijft ze ook rustig. Ze begroet ze vriendelijk en blaft vrijwel nooit.

Lola kan met andere honden, ze is nu samen met haar maatje Ludo, een chihuahua reutje. In het verleden was er ook nog een Australische herder bij en dat ging prima. Ze kan ook met andere grote honden, maar daar zal ze eerst aan moeten wennen, omdat ze in het verleden gebeten is door een herder. Ze is wat sneller bang, waarschijnlijk mede daardoor. Kleine honden zijn geen probleem, ook niet tijdens ontmoetingen op straat.

Ludo ter adoptie (bemiddeling)

Naam: Ludo
Ras: Chihuahua
Kleur: tricolor
Reu/teef: reu
Gesteriliseerd/gecastreerd: ja
Geb. datum: 22-06-2008
Geënt en gechipt: ja
Gewicht: 3,1 kg
Adoptiebijdrage: € 150,-

Ludo in het kort

Kan met andere honden: Ja, hij is nu samen met zijn maatje Lola, een chihuahua teefje. In het verleden was er ook nog een Australische herder bij en dat ging prima. Hij kan ook met andere grote honden, maar daar zal hij eerst aan moeten wennen. Hij is heel beschermend en waaks omdat hij in het verleden gebeten is door een herder. Kleine honden zijn geen probleem, ook niet tijdens ontmoetingen op straat.
Kan met katten: ja, we denken hoogstwaarschijnlijk van wel.
Kan met kinderen: ja alle leeftijden, is verzot op aandacht en wordt het liefst de hele dag geknuffeld.
Kan alleen thuis blijven: ja
Gedrag tegen vreemde mensen: zeer vriendelijk
Gedragsproblemen: Ja, als er een loslopende grote hond op hem afkomt, gaat hij tekeer en raakt hij in paniek als de andere hond dit gedrag verkeerd interpreteert.
Angsten: ja, voor andere (grote) honden die hij niet kent.
Waaks: ja

Meer informatie over Ludo

Verhaal van huidige eigenaar:

Ludo is een lief klein kroelbeestje die het liefst op schoot zit en met zijn speelgoed muis speelt. Ludo is als 1 jarige bij mij gekomen in 2009. Ik ben gescheiden en heb inmiddels een nieuwe relatie met Femke. Helaas is Femke allergisch voor dieren.

Ludo is in huis een erg rustig hondje. Het liefst speelt hij of ligt hij op schoot. Hij luistert goed. Bij bezoek wil hij aandacht en dat kan soms vervelend zijn omdat hij bij iedereen op schoot springt zodra je hem aandacht geeft. Als we aangeven dat hij naar zijn plaats moet, doet hij dit, maar hij blijft proberen aandacht te krijgen. Dit is al minder geworden door te oefenen. Hij begroet bezoek vriendelijk en blaft vrijwel nooit (alleen als de bel gaat).

Heeft u interesse in Lola en/of Ludo? Neem even contact met ons op zodat wij uw mail door kunnen sturen naar de huidige eigenaren. Vermeld in uw mail zo uitgebreid mogelijk uw motivatie en woon/werk/gezinsomstandigheden.

Verantwoording

Voor honden die ter bemiddeling op onze website worden getoond ligt de verantwoording volledig bij de partij die de hond ter herplaatsing aanbiedt!
Deze partij kan een particulier, stichting of asiel zijn.