Afkomstig uit: Roemenië Timisoara
Schofthoogte: 30 cm
Gewicht: 7 kilo
Geboortedatum: 11-06-2015
Adoptiekosten: € 270,00 ( gesteriliseerd, geënt, ontwormd ontvlooid en gechipt)
Geadopteerd op: 26-08-2016
Woont nu in: Utrecht

Hoe gaat het nu met…

Lees hier de updates over Lola van haar bazinnetje Nicole.

Nieuws over Lola

Lola in het kort

Kan alleen thuisblijven? nee, moet opgebouwd worden
Kan met kinderen? 12+ (zie tekst)
Kan met katten? ja, daagt wel uit
Kan met anderen honden? ja
Kan mee in de auto? ja
Zindelijk? nee, moet opgebouwd worden
Trekt aan de riem? ja teckel style, zig-zaggend met neusje over de grond
Jachtinstinct: ja
Kan los lopen: onbekend (jachtinstinct en zou goed geleerd moeten worden)
Waaks: ja, blaft bij het geluid van de bel
Gedrag naar bezoek: goed, enthousiast naar iedereen
Gedrag op straat: goed, niet bang en reageert niet op fietsers of wandelaars

Lola is geboren uit een kruising nestje, haar eigenaars hebben de pupjes in Roemenië weggegeven of verkocht. Ze zijn Lola later weer tegen gekomen, toen bleek zij aan de ketting te liggen in de tuin. Gelukkig hebben zij haar weer mee terug gekregen.

Meer informatie over Lola

Lola verblijft in opvang bij een gezin in Zwolle. Er zijn twee grote honden, katten en konijnen. Een heerlijke beestenboel maar Lola raakt er wel een beetje overprikkeld door. De konijntjes stimuleren haar jachtinstinct voortdurend. Lola huppelt vrijwel non-stop in volle paraatheid door het huis, alert op iedere beweging van haar mensen en alert op geluiden. In de tuin is Lola waaks. Mensen die zij ziet lopen langs de heg volgt zij blaffend. Lola is ook een onzeker hondje wat veel aandacht vraagt. Ze is een ontzettend lief hondje, een knuffelkont en zeer vriendelijk. En een echte graver!

Wat betreft het waakse, het graven en het jachtinstinct zullen teckelmensen veel in Lola herkennen. Lola is dan ook niet voor iedereen geschikt, ze heeft ook sturing nodig en regeltjes, om de rust te vinden dat ze niet alles in de gaten hoeft te houden. Haar schattige koppie is onweerstaanbaar, maar het kleine formaatje hond is 100 procent hond en verlangd baasjes met verstand van teckels en hondengedrag. Bovendien vraagt Lola nog veel geduld van u om zindelijk en emotioneel stabiel te worden. Tegen alle vreemde en bekende mensen is Lola even lief. Zij heeft geen angst of wantrouwen en zeker geen agressie naar mensen. Bij iedereen komt ze enthousiast aanrennen. Teveel aandacht schenken bij de begroeting leidt tot kleine deemoedplasjes.

Lola kan waarschijnlijk prima met kleine kinderen. Maar wij zien haar liever in een wat rustiger huishouden. Kleinkinderen zou een goede optie zijn. Ook zou zij met een kat kunnen, ze wil met katten spelen en daagt ze uit. Het zou dan wel een kat moeten zijn die ook met honden kan spelen. Een stabiel hondje als kameraadje is welkom. Voor Lola zoeken wij mensen die niet allebei full time werken. Zonder ander hondje in huis en uren alleen zien wij voor Lola niet zitten. Lola is een jong hondje wat vol in het leven staat en vooral lol wil hebben. Maar overactief zijn en geen rust kunnen vinden is voor niemand goed. We zoeken voor Lola adoptanten die haar een leven kunnen bieden waarin die balans te verkrijgen is.

Aandachtspunten

Lola doet haar behoefte te pas en te onpas binnenshuis, ook op haar eigen kleedjes. Dit in combinatie met verlatingsangst lijkt op een hondje wat erg onzeker is over haar plaatsje binnen haar huidige woonomgeving, en tel haar emotionele gevoeligheid daarbij op. Alleen indien u voor Lola wil gaan in voor en tegenspoed heeft reageren op dit moment zin. Bovendien moet u de tijd hebben voor een hondje om helemaal bij nul te beginnen.

Denkt u de juiste teckel ouder(s) voor Lola te zijn? Neem gerust contact met ons op. Wij sturen u een intake formulier waarin u informatie over uzelf in kunt vullen.