Malish, een grote lieverd

Malish, geadopteerd 12-08-14

09-09-15

Na het overlijden van een van onze honden kwam er een behoorlijke leegte in ons leven die wij graag wilden opvullen. We wilden heel graag heel veel liefde geven aan nog een hond, dus dat werd zoeken. En toen kwamen we op Marktplaats Malish tegen. Een knappe jongen uit Rusland. Hij stond zo lief op de foto dat onze harten sneller begonnen te kloppen. Aan hem wilden we onze liefde geven. Dus zijn we in de telefoon geklommen om meer van hem te weten te komen. Al snel konden we kennismaken met Malish. We hebben hem op dat moment al veel geknuffeld en hoefden er niet lang over na te denken, hij mocht bij ons komen wonen!

Zo is het gekomen dat we Malish een nieuw huis hebben gegeven nadat hij jaren in het asiel in Moskou heeft gezeten. Malish woont nu al weer een jaar bij ons in huis. En hij gedraagt zich geweldig voor een hond die zo lang in een asiel heeft gezeten.

Voor zijn poot, die gebroken is geweest doordat hij ooit is aangereden door een auto, zijn we met hem naar de dierenfysiotherapeut gegaan. Het advies was lekker veel zijn poot masseren zodat het allemaal soepel blijft en niet langer met hem lopen dan dat hij aankan. Dat was even uitzoeken hoe ver hij kon lopen. Als Malish te lang moet lopen, dan gaat hij hinken met zijn achterpoot. Zo zielig om te zien. Maar hij geniet van elke wandeling! Ze zijn alleen niet te lang voor hem.

Malish houdt ook van eten, het liefste wil hij vlees door zijn brokken hebben, anders laat hij het staan. Hij laat zich graag verwennen. Al is hij niet blij te maken met koekjes of kluiven, dat vindt hij maar iets raars. Hij ligt graag op de bank of op een kussen te slapen. En natuurlijk is hij er heel graag bij. Als de bank vol zit, dan vindt hij nog wel een gaatje om er tussen te kruipen. Knuffelen is hij dol op! Hij wil er het liefst zoveel mogelijk. Van knuffelen krijgt hij nooit genoeg. Als hij er te lang op moet wachten, dan komt hij ze zelf wel halen. Hij heeft ook al regelmatig laten merken dat zijn huis zijn terrein is door goed te waken over de plek waar hij woont. Dan blaft hij om te laten weten dat het zijn huis is. Verder is hij stil in huis.

Buiten vindt hij andere honden wel eens spannend. Dan laat hij zich wel eens horen. Even laten weten dat hij een hele grote jongen is die niet bang is.
Malish is echt een grote lieverd. We zijn nog steeds heel blij met hem en we hopen dat hij nog heel veel jaren bij ons mag blijven wonen. We hebben hem nog heel veel liefde te geven!

Patty

Malish geadopteerd