Afkomstig uit: Moskou, Rusland
Schofthoogte: 61 cm
Gewicht: 30 kg
Geboortedatum: 15-04-2007
Adoptiekosten: € 270,- (gecastreerd)
Woont nu in: Alphen a/d Rijn

Hoe gaat het nu met …

Lees het verhaal Malish, een grote lieverd (09-09-15).

Malish komt uit een asiel in Moskou waar hij al 5 jaar verbleef. Hij kwam binnen met een gebroken rechter achterpoot. Hij was erg mager en had haaruitval en klitten. Zijn poot is goed genezen. Malish is verder gezond en in goede conditie. Vanwege zijn leeftijd was kans op herplaatsing in Moskou nagenoeg nihil.

Meer informatie over Mailsh

Verhaal van Malish ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Malish is sinds 18 mei 2014 bij ons in opvang. Hij is een ontzettende lieve, makkelijke, relaxte hond die volop geniet van de aandacht en warmte die hij krijgt.  Malish draait vanaf het begin als vanzelf mee in ons gezin. Hij is goed met onze twee andere honden, lief voor mensen en ook met onze kat gaat het goed. Wij hebben twee parkieten die regelmatig in de huiskamer rondvliegen. Hier heeft hij totaal geen interesse in.

Malish is lief voor mensen en vind het heerlijk om aangehaald te worden. Een echte knuffelkont. Met een lekkere borstelbeurt doe je hem ook een groot plezier. Daar gaat hij even goed voor liggen. Lekker slapen op zijn kussen vindt hij ook absoluut geen straf. Wandelen met Malish is een genot, hij loopt lekker mee en trekt niet aan de riem. Vreemde honden snuffelt hij even en hij is altijd even vriendelijk voor de andere honden, mocht een andere hond lelijk doen tegen hem loopt hij gewoon lekker door zonder zich ook maar wat aan te trekken van geblaf naar hem. Hij kan goed alleen thuisblijven en sloopt niets.

Inmiddels loopt hij lekker los en blijft dicht in de buurt. Hij heeft een apart “hopje” over gehouden aan zijn gebroken rechter achterpoot. Tijdens het lopen is het goed te zien. We hebben de pijnstiller Meloxidyl voor hem in huis maar hij heeft het nog niet nodig gehad. Ook krijgt hij Glucosamine ter bevordering van soepele gewrichten.

Kortom wie op zoek is naar een lieve mooie hond heeft aan Malish een super lieve, relaxte huisgenoot die een hoop liefde te bieden heeft.

Voorkeur woonomgeving/woonsituatie: Malish kan prima in een stad wonen waar een fijn park is en mogelijkheden om in een bos of uitlaatgebied te wandelen. Vanwege zijn achterpoot liever geen huis met trappen.

Slideshow

Malish is geadopteerd