Afkomstig uit: Timisoara, Roemenië
Schofthoogte: 25 cm
Gewicht:
Geboortedatum: 20-09-2007
Adoptiekosten: € 290,- (gesteriliseerd)
Woont nu in: Delft

Hoe gaat het nu met …

Van Mama (nu Ama) is (nog) geen update ontvangen.

Mama was een straathondje in Roemenië zo’n drie jaar geleden. Ze had pups. Toen er gebouwd werd op het terrein waar ze sliep en haar pups had, heeft ze moeten vluchten en hield maar 1 pup over. Met hem is ze verder gaan zwerven, langs de grote weg. Ze is gezien door een lokale dierenarts die haar in een buitenkennel heeft geplaatst met haar pup, met een hondenhok om in te schuilen. Toen Stichting in Hond in nood naar Roemenië kwam, zat Mama inmiddels drie jaar in de buitenkennel en hebben wij haar meegenomen voor adoptie.

Meer informatie over Mama (Ama)

Verhaal van Mama (nu Ama) ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Mama is een prachtig langharig hondje met het uiterlijk van een Sheltie. Ze heeft ook veel karaktertrekken van een Sheltie, ze is intelligent, slim en trouw. Ze past zich goed aan. Wanneer het regent vindt zij een ommetje in de wijk prima maar ze houdt ook van een lange strandwandeling.  Mama is waaks maar geen overmatige blaffer. Ze is erg sociaal naar andere honden, prima met katten en andere dieren. Mama trekt niet aan de riem. Ze houd van autorijden, is zindelijk en laat zich goed aanraken, van borstelen tot tanden poetsen.

Mama is sinds 15 december 2012 bij ons en huppelt met de rest van de roedel mee met daarin twee Rottweilers en een pup. Ze gaat mee met de uitlaatservice en vindt het heerlijk. Het is een hondje dat graag bovenop de rugleuning van de bank ligt, niet graag naar buiten gaat als het regent en ze houdt van lekker eten. En dat heeft Mama ook verdient!

Slideshow

Mama is geadopteerd