Afkomstig uit: Nederland
Schofthoogte: 58 cm
Gewicht: 28 kg
Geboortedatum: 08-04-2007
Adoptiekosten: € 225,- (gecastreerd)
Woont nu in: Zegge

Hoe gaat het nu met …

Lees het verhaal Max, speelse, blije en trouwe hond (01-09-15)

Max woonde al zijn hele leven bij hetzelfde gezin. Samen met een andere hond en meerdere dieren. De dochter van het gezin was altijd al lichtelijk allergisch voor dieren en pollen en dergelijke. Maar tot ieders verdriet werd het erger en kreeg zij atopische eczeem. Alle dieren moesten weg om het meisje nog enigszins zonder jeuk en pijnlijke plekken in huis te kunnen laten leven. Niet alleen Max had het moeilijk afscheid te moeten nemen, maar ook zeker het gezin.

Meer informatie over Max

Update van het opvanggezin over Max

Sinds 11 oktober 2014 is Max bij ons komen wonen. Max is heel vanzelfsprekend in ons midden opgenomen. Hij is ontzettend goed met onze 2 honden en katten negeert hij binnen en buiten. Ook in onze parkieten die geregeld over zijn hoofd vliegen heeft hij totaal geen interesse. Max is een ontzettende lieverd, makkelijk in de omgang en heel baasgericht. Hij is graag bij de baas in de buurt en een echte knuffelkont. Je kunt hem geen groter plezier doen dan hem lekker bij of tegen je aan te laten liggen en/of hem te aaien. Als je hem gaat borstelen/kammen gaat hij er even goed voor liggen want dat pleziertje laat hij zich graag welgevallen. Max vindt het heerlijk als het gezin thuis is. Dat vindt hij het allerfijnst, maar hij kan ook prima een paar uurtjes alleen blijven.

Max luistert goed en loopt keurig naast je aan de riem. Hij gaat heel graag uit en trekt absoluut niet, ook als hij los loopt blijft hij goed bij de baas in de buurt. Hij vindt het heerlijk om lekker los te lopen, mee te rennen met de fiets of met het hardlopen. Max springt graag in de auto om samen op stap te gaan.

Naar andere honden toe is Max heel vriendelijk en beleefd, snuffelt graag even en gaat daarna vrolijk weer mee met de baas. Max is een heel sociale hond die goed om gaat met andere dieren (honden, katten, vogels). Als er voor Max vreemde mensen binnen komen, gaat hij voorzichtig kijken. In het begin kan hij even terughoudend zijn maar eenmaal ontdooit ontvangt hij graag een knuffel of aai.

Wij hebben 2 kinderen van 14 en 16 jaar oud, waar Max ook gek op is. Ik weet niet hoe hij met kleine kinderen is maar op straat is hij absoluut niet angstig voor kinderen en hij is zo vriendelijk en zachtaardig dat ik geen problemen verwacht met jongere kinderen.

Kortom Max is een hele lieve, zachtaardige knuffelbare gehoorzame kameraad die heel veel liefde te bieden heeft.

Max is geënt, ontvlooid, ontwormd, gechipt en gecastreerd.

Filmpje

Slideshow