Afkomstig uit: Nederland
Schofthoogte:
Gewicht:
Geboortedatum: 21-10-2010
Adoptiekosten: € 250,- (gecastreerd)
Woont nu in: Zeddam

Hoe gaat het nu met …

Het gaat heel goed met Mike. Lees het verhaal van Marjo en Mike, en hoe ze met elkaar vertrouwd raakten.

Mike is een goed opgevoede kruising Mechelse Herder. Door omstandigheden kan zijn baasje niet meer voor hem zorgen.

Meer informatie over Mike

Verhaal van Mike ten tijde van het zoeken naar een baasje:

Het opvanggezin over Mike:

Mike is sinds 14 november 2014 bij ons in opvang. En vanaf het begin draait hij als vanzelf in ons gezin mee. Wij hebben 2 kinderen van 14 en 16 jaar oud. Met onze jongste zoon is Mike onafscheidelijk. Ze zijn gek op elkaar en zijn echte speelkameraden. Ook bezoek wordt vriendelijk door hem begroet. Hij is goed met de andere 2 honden en onze kat. Voor de parkieten die elke dag over zijn hoofd vliegen heeft hij geen aandacht. Mike is absoluut geen vechtersbaas en benadert andere honden vriendelijk.Is er een (enkele) keer een hond waartegen hij zich een beetje dominant op stelt, is hij makkelijk op te stem te corrigeren en loopt hij weer braaf mee.

Mike is een ontzettende lieve gehoorzame hond. Hij heeft wel duidelijke regels en grenzen nodig, maar zodra hij weet wat er van hem verwacht wordt is er geen lievere en bravere hond. Duidelijkheid, consequente regels en positief belonen is dan ook alles wat er nodig is. Een harde hand is absoluut niet nodig.

Mike krijgt graag een knuffel maar is geen hond die de hele dag wil knuffelen het is geen “schoothond”. Nee veel liever speelt Mike. Hij is gek op een bal. Apporteren, vangen , de bal of een ander speeltje zoeken Mike vindt het allemaal geweldig. Binnen doen we veel zoekspelletjes met hem. Iets verstoppen en Mike vindt het weer terug. Mike is dan ook geen hond die de hele dag slaapt. Hij is graag bezig met of voor de baas, liever nog dan spelen met een andere hond. Dat doet hij niet. Niet met de honden uit zijn roedel en niet met honden die hij tegenkomt. Hij is echt graag bij de baas of met de kinderen aan het spelen.

We zoeken dan ook een actieve baas die er elke dag met Mike op uit gaat. Even lekker rennen achter de bal aan, even zwemmen kortom lekker wat energie kwijt raken is iets wat Mike nodig heeft. Kinderen vanaf 12 jaar geen bezwaar. In huis is het een rustige hond. Hij kan goed alleen blijven en sloopt niets. Mike loopt keurig aan de riem en trekt niet. Hij reageert netjes op andere honden, voorbijgangers, fietsers of rennende kinderen, drukte of rumoer op straat is allemaal geen probleem voor Mike. Hij blijft keurig volgen. Wel is Mike bang voor vuurwerk.

Wie denkt dat hij Mike duidelijkheid, liefde en dat actieve leven kan bieden heeft een kameraad voor het leven.

Slideshow

Mike is geadopteerd