Het verhaal van Ceasar, onze Rottweiler met een hernia

Op 24 april 2012 zakte onze Rottweiler Ceasar piepend neer op de grond. Hij was verstijfd van pijn. De grote schrik bij ons kwam toen we zagen dat hij niet meer op zijn achterpoten kon staan.

Tijdens deze hectische dagen hebben wij geprobeerd informatie te vinden op internet, die er is over een (grote) hond met een hernia. We vonden wel veel informatie over een hernia bij honden maar wij waren met name op zoek naar informatie over grote honden met een hernia. En in zijn geval een nek-hernia. Helaas was daarover weinig informatie te vinden.

Om andere mensen te kunnen helpen kunt u in dit blog de eerste weken na een hernia-operatie bij een grote hond volgen.

Elke hond en elke hernia is anders, ook herstel zal per hond verschillen, vraag daarom altijd advies aan uw dierenarts!

Met groot verdriet hebben wij drie jaar na dit blog over Ceas zijn hernia, onze grote lobbes aan een andere ziekte voorgoed verloren. Wij missen hem nog elke dag.

Let op, het meest recente blog staat bovenaan