Opvang & herplaatsing – Training van kansarme asielhonden – Hulp & training aan moeilijke en inbeslaggenomen honden

Stichting Hond in nood is opgericht op 2 mei 2012. Het team bestaat uit Karin Borst, Hélène van Egmond en Annette Koome. Samen met de vaste opvanggezinnen is de stichting een mooie tweede kans op een nieuw leven voor vele honden en enkele katten geworden. Met veel plezier verheugen we ons op de komst van een nieuwe hond en met een warm en tevreden gevoel kijken we terug op een succesvolle herplaatsing.

Hélène en Gerard zijn liefhebbers van alle dieren. Naast Beau en Yuwa zijn zij de trotse baasjes van drie katten. Beau is een Rottweiler teefje, dat zij gered hebben uit de broodfok via de dierenbescherming. Yuwa is een voormalig Roemeens straathondje en mocht na de opvangperiode voorgoed blijven.

Karin en Sjaak Borst maken ondanks het drukke leven dat zij leiden steeds weer tijd voor een nieuwe opvanghond. Max was hun oudste hond en vanaf pup in huis, hij heeft veel opvanghonden meegemaakt en intussen is Max overleden. Gucci is een Stafford kruising van een jaar of negen. Gucci was in opvang en is voorgoed gebleven. Na het overlijden van Max is herder Dex geadopteerd. Dan is er nog Doortje de kat, en drie gezellige parkieten. Karin en Sjaak, en de twee zonen Mark en Leon, zijn de afgelopen jaren vaste hulptrainers. Leon heeft zijn stage gelopen bij de training van probleemhonden die bij Hond in nood in therapie waren.

Annette verzorgt de trainingen van honden met problemen en honden uit de opslag. Honden van stichting Hond in nood met gedragsproblemen worden tijdens hun opvangperiode op kosten van de stichting getraind.