Protasius zat 7 maanden opgesloten in de opslag na een bijtincident

Protasius is na een bijtincident waaraan een andere hond overleed in beslag genomen en naar de opslag gebracht. Enkele weken later is hij getest door het assessment-team van de faculteit Diergeneeskunde van de  Universiteit Utrecht. Het assessment-team spreekt zich in de conclusie duidelijk uit dat er geen agressie in de agressietest te zien was. Het advies om Protasius te euthanaseren zouden pijnklachten zijn zoals te lezen in het assessment onderaan deze pagina. Helly Gaus voerde het verweer tegen het euthanasie advies van het assessment-team en kreeg toestemming Protasius voor een contra-expertise over te laten brengen naar stichting Hond in Nood. Protasius bleek een hele lieve hond die met iedereen goed overweg kon, zelfs met kinderen en andere honden. De eigen dierenarts van Protasius verklaarde nadat hij op consult was geweest dat de hond in goede gezondheid verkeerde en nog jaren mee kan.

Foto’s

Filmpje van de interne training bij stichting Hond in Nood

Uit het risico-assessment van de Universiteit Utrecht:

Onder:
Enkele passages uit het assessment van de faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht waarin Protasius “Figo” genoemd wordt.

risico assessment Pro

Risico assessment Pro